כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
"החומות נסגרות סביבו"

חשד לעוקץ מיליארדים: פריד בן ה-30 ניסה להימלט

סם בנקמן-פריד, צעיר יהודי בן 30 מייסד חברת FTX ושני מנהלים בכירים, נמצאים "תחת פיקוח של הרשויות" באתר נופש יוקרתי באיי הבאמה, בזמן שהם מתכננים בריחה אל דובאי, אשר הינה מקום מקלט בטוח ללא הסכם הסגרה

חשד לעוקץ מיליארדים: פריד בן ה-30 ניסה להימלט
אילוסטרציה צילום: unsplash

המייסד והמנכ"ל לשעבר של חברת הקריפטו הקורסת, סם בנקמן-פריד, נמצא עם חבריו מהמעגל הפנימי של החברה באיי בהאמה בזמן שהאימפריה שלו קורסת סביבו, כך דווח ב'דיילי מייל'. סם בנקמן-פריד מחברת FTX, התפטר ביום שישי האחרון, כאשר חברת הקריפטו שהיתה בבעלותו הגישה בקשה לפשיטת רגל, מדיווחים בארה"ב עולה כי עד 2 מיליארד דולר מכספי לקוחות נעלמו מספרי החברה בשבועות האחרונים.

מקור אמר לאתר Coin Telegraph: כי "כרגע שלושה שותפים, סם, גארי ונישאד נמצאים בפיקוח באיי בהאמה. מה שאומר שיהיה להם קשה לעזוב". אותו מקור אמר שהיה תוכנית לבנקמן-פריד לברוח לדובאי שבאיחוד האמירויות הערביות, מדינה ללא הסכמי הסגרה, "כשהחומות נסגרות סביבו"

אותו מקור אמר שזו הייתה תוכניתו של בנקמן-פריד לברוח לדובאי שבאיחוד האמירויות הערביות, מדינה ללא הסכמי הסגרה, כשהחומות נסגרות סביבו. ה'וול סטריט ג'ורנל' דיווח ב-9 בנובמבר כי משרד המשפטים האמריקאי ורשות ניירות ערך בודקים האם לפתוח בחקירה של חברת FTX.

הגורם הוסיף כי גם יוסף, אביו של בנקמן-פריד, נמצא יחד עם בנו באיי הבאמה. אתר הנופש שבו מסתתר באנקמן-פריד נמצא בבעלות אגדת הגולף טייגר וודס, המיליארדר הבריטי ג'ו לואיס והזמר ג'סטין טימברלייק.

החברה כרגע מנוהלת על ידי ידידה של בנקמן-פריד, קרוליין אליסון. לפי עמוד הלינקדאין שלה, החברה מבוססת באיי בהאמה. בארה"ב דווח, כי אליסון נמצאת בהונג קונג. האתר מצטט מקור שאומר: 'אולי היא תוכל להגיע לדובאי'. מוקדם יותר, חוקרי אינטרנט גילו ש-515 מיליון דולר נעלמו מהחשבונות של FTX ב"נסיבות חשודות".

ב-2022, בנקמן-פריד היה אחד התורמים הגדולים ביותר למפלגה הדמוקרטית. חלק גדול מהסכום שהיה בחשבון החברה נעלם מאז, מקור אחד העריך את הסכום החסר בכ-1.7 מיליארד דולר. השני אמר שהפער נע בין מיליארד דולר ל-2 מיליארד דולר

ארה''ב קריפטו מטבעות קריפטו הונאה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד