ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
"מזעזע ומקומם"

ספרי תורה בני למעלה מ-100 שנים נבזזו

שלושה ספרי תורה עתיקים, וביניהם שניים בני 180 ו-150 שהובאו ארצה מג'רבה, נבזזו מבית כנסת בראשון לציון. הבוזזים השחיתו את בית הכנסת, ובתיעודים מהמקום ניתן לראות ספרי תורה קרועים. חבר הכנסת לעתיד עמיחי אליהו: "מקווה שהמשטרה תטפל ביד קשה"

ספרי תורה בני למעלה מ-100 שנים נבזזו
בית הכנסת לאחר הגניבה צילום: יאיר טרבלסי

ביום שישי האחרון הגיעו תושבי שכונת רמת אליהו לבית הכנסת בתוניסאי "בית אליהו" ונדהמו לראות את בית הכנסת מחולל: ארון הקודש היה פרוץ, נרתיקי ספרי התורה מפוזרים לכל עבר, שבורים והרוסים, וסידורים וספרי קודש אחרים קרועים וזרוקים על הרצפה.

הגנבים שהשחיתו את המקום גנבו מארון הקודש שלושה ספרי תורה. אחד מהם הוא ספר עתיק בן 180 שנים שהובא ארצה מתוניסיה, לזכר סבא רבא של יאיר טרבלסי, מתפלל בית הכנסת שאמר ל"בחדרי חרדים" על האירוע: "קמנו לבוקר פחות טוב. נפרץ בית הכנסת ונגנבו שלושה ספרי תורה. שניים רק הקלף – ואחד מהם שהוא בן למעלה מ-150 שנה, והובא מג'רבה, נגנב עם הבית והרימונים. גנבו גם ספרי הפטרות. אם מישהו שומע על מכירה של ספר תורה ישן, שיעדכן את יאיר טרבלסי".

חבר הכנסת לעתיד הרב עמיחי אליהו הגיב לאירוע וכתב: "כואב הלב לראות את הזוועה הזאת שנעשתה על ידי בני עוולה, שנכנסו לבית כנסת בראשון לציון וגנבו ספרי תורה שחלקם למעלה ממאה ושמונים שנה וחיללו את הקודש. זה מזעזע ומקומם. אני מקווה שמשטרת ישראל תטפל ביד קשה ותעשה הכול, כדי להחזיר את הספרים ולהשיב את הכבוד להיכל הקודש".

ניצנה דרשן-לייטנר, שהתמודדה בבחירות האחרונות ברשימת הבית היהודי, הגיבה גם היא: "‏זה לא גרמניה הנאצית של 1939, זה ישראל 2022. פוגרום בבית כנסת בראשון לציון: ספרי תורה עתיקים בני כ-180 שנה של יהדות ג'רבה נבזזו יחד עם תשמישי קדושה בבית הכנסת בסוף השבוע האחרון. אני מצפה ממשטרת ישראל לפעול בנחישות על מנת למצוא את העבריינים ולמצות את הדין עימם".

המשטרה טרם פירסמה תגובה לאירוע, אך פתחה בחקירה במטרה למצוא את המשחיתים ולהשיב את ספרי התורה לבית הכנסת.

בית כנסת ראשון לציון ספרי תורה ג'רבה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד