ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
תיעוד בלתי נתפס

העולם בהלם: מה גרם למכונית להשתולל ללא שליטה

תיעוד דרמטי מכבישי סין מעורר דאגה וחרדה בעולם הרכבים ומעלה תהייה האם רכבים חשמליים מסכנים את יושביהם ואת משתמשי הדרכים. בתיעוד נראה רכב מסוג טסלה שנמכר גם כאן בישראל כשהוא מאבד שליטה ודוהר בכבישים ללא שליטה | התוצאה קטלנית 

העולם בהלם: מה גרם למכונית להשתולל ללא שליטה
איבוד שליטה על הרכב צילום: צילום מסך

העולם נדהם בימים האחרונים אל מול תיעודים בלתי נתפסים ממצלמות אבטחה אי שם בדרום סין, שבהם נראה רכב מסוג טסלה Y בולם לקראת חנייה, אלא שאז לפתע הוא פותח בנסיעה במהירות מופרזת לאורך כמה רחובות ללא שליטה על הרכב.

במהלך הנסיעה נדרסו למוות שני בני אדם, רוכב אופנוע ותלמידת בית ספר ושלושה נוספים נפצעו בדרגות שונות. הרשויות המקומיות פתחו בחקירת המקרה הנדיר, שלפי ההערכה יתכן כי האקרים השתלטו על הרכב החשמלי מרחוק ובעצם שלטו בו במהלך הנסיעה משל היה זה משחק מחשב, כשלנהג אין כל יכולת לעשות מאומה.

איבוד השליטה על הטסלה מדגם Y בסין

ליצרנית המכוניות החשמליות 'טסלה' לא היה הסבר חד משמעי למקרה, אך זו הבטיחה לשתף פעולה ולסייע למשטרת סין בחקירת המקרה המוזר.

מצלמות האבטחה שתיעדו את הנסיעה הפרועה לאורך המסלול עד לבלימה בהתנגשות עוצמתית בקיר אחד הבניינים באזור, נראה הרכב עוצר ככל הנראה כדי לחנות ואז לפתע פותח בנסיעה במהירות גבוהה מאוד, ללא כל שליטה ובצורה מסוכנת עד שהתנגש כאמור בבניין ונעצר. במהלך הסיעה נראית המכונית פוגעת ברוכב אופניים ובכלי רכב אחר ככל הנראה סוג של ריקשה ומפרקת אותה לחלוטין.

יצוין כי דגם Y של טסלה משווק גם בישראל ויש לא מעט כאלה על הכביש. למרות התקרית שהתרחשה ב-5 בנובמבר לפני עשרה ימים החברה לא קראה לריקול הדגם וגם לא המליצה להקפיא את השימוש בו עד לבירור הנסיבות.

מה עלה בגורלו של הנהג אתם שואלים? לפי הדיווחים בתקשורת המקומית הוא שרד את התאונה המתגלגלת ונפצע באורח קל.

איבוד שליטה מכונית טסלה האקרים פצחנים סין תיעוד דרמטי

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד