י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
ציר הרשע

איראן תעזור לרוסיה לבנות מל"טים למלחמה באוקראינה

גורמים במערב אומרים שמוסקבה וטהראן סיכמו על תוכנית לבניית מל"טים איראניים על אדמת רוסיה. על ידי רכישת פס ייצור משלה, רוסיה תוכל להגדיל באופן דרמטי את מאגר מערכות הנשק שלה בצורה זולה יחסית אך הרסנית ביותר

איראן תעזור לרוסיה לבנות מל"טים למלחמה באוקראינה
מל"טים איראניים צילום: Iran international

לאחר שבועות של תקיפות ערים אוקראיניות עם מל"טים מתוצרת איראן, מוסקבה הגיעה בשקט להסכם עם טהראן להתחיל בייצור מאות כלי טיס בלתי מאוישים על אדמת רוסיה, כך על פי מידע מודיעיני חדש שהגיע ארצות הברית וסוכנויות ביטחון מערביות אחרות.

גורמים רוסים ואיראנים סיכמו על ההסכם במהלך פגישה באיראן בתחילת נובמבר, ושתי המדינות נעות במהירות להעביר רכיבים מרכזיים שיכולים לאפשר את תחילת הייצור בתוך חודשים, כך אמרו שלושה גורמים הבקיאים בעניין לעיתון ה'וושינגטון פוסט'.

ההסכם, אם יתממש במלואו, מראה על העמקה נוספת של הברית הרוסית-איראנית שכבר סיפקה תמיכה מכרעת במערכה הצבאית המקרטעת של מוסקבה באוקראינה, כך אמרו הגורמים. על ידי רכישת פס ייצור משלה, רוסיה תוכל להגדיל באופן דרמטי את מאגר מערכות הנשק שלה בצורה זולה יחסית אך הרסנית ביותר, שבשבועות האחרונים שינו את אופיו של הסכסוך האוקראיני בן תשעה חודשים.

רוסיה השתמשה ביותר מ-400 מל"טים מתוצרת איראנית נגד אוקראינה מאז אוגוסט האחרון, כך אומרים גורמי מודיעין, כאשר רבים מהמל"טים משמשים לתקיפות נגד יעדים אזרחיים כמו תחנות כוח. כזכור רוסיה נאלצה לנטוש את השטח האוקראיני שכוחותיה כבשו בתחילת המלחמה, ועברה לאסטרטגיה של תקיפות אוויריות בלתי פוסקות על ערים אוקראיניות, תוך שימוש בשילוב של טילי שיוט ומל"טים עמוסים בחומרי נפץ כדי לפגוע בתשתית חשמל ומים.

עבור מוסקבה, ההסכם עשוי למלא צורך קריטי בתחמושת מונחית מדויקת, שנמצאת במחסור לאחר תשעה חודשים של לחימה. ההסכם מביא גם יתרונות כלכליים ופוליטיים משמעותיים לאיראן, כך אומרים הגורמים הרשמיים. בעוד טהראן ביקשה להציג את עצמה כנייטרלית במלחמה באוקראינה, הופעת המל"טים מתוצרת איראן מעל ערי אוקראינה עוררה איומים בסנקציות כלכליות חדשות מאירופה. מנהיגי איראן חושבים שהם יכולים למנוע סנקציות חדשות אם המל"טים יורכבו פיזית ברוסיה, כך אמרו הגורמים הרשמיים.

איראן ולדימיר פוטין מלחמת אוקראינה רוסיה מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד