י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
מפרים ריבונות

ה-FBI חוקר את קיומן של תחנות משטרה סיניות בניו יורק

מנהל ה-FBI אמר שהוא "מודאג מאוד" מהדיווחים על תחנות משטרה סיניות סודיות בארה"ב. ה-FBI חוקר את קיומן של תחנות משטרה בניו יורק, שעלולות להפר את הריבונות. הוא אישר כי יש חקירה של ה-FBI בנושא אך סירב למסור פרטים

ה-FBI חוקר את קיומן של תחנות משטרה סיניות בניו יורק
משרדי ה-FBI בארה"ב צילום: Pixabay

ארצות הברית מודאגת מאוד מכך שהממשלה הסינית תקים "תחנות משטרה" לא מורשות בערים בארה"ב כדי להמשיך בפעולות השפעה, כך אמר מנהל ה-FBI כריסטופר ריי. "אני מאוד מודאג מזה. אנו מודעים לקיומן של התחנות הללו", אמר ריי בשימוע בוועדת ביטחון המולדת לענייני ממשל של הסנאט האמריקאי, הוא אישר כי יש חקירה של ה-FBI בנושא אך סירב למסור פרטים.

"בעיני, זה מקומם לחשוב שהמשטרה הסינית תנסה להקים תחנה, אתם יודעים בניו יורק נניח, ללא תיאום מתאים. היא מפרה את הריבונות ועוקפת תהליכי שיתוף פעולה סטנדרטיים משפטיים ואכיפת חוק". ריי, שנשאל על ידי הסנאטור הרפובליקני ריק סקוט אם תחנות כאלה מפרות את החוק האמריקאי, אמר שה-FBI "בודק את הפרמטרים המשפטיים".

ארגון Safeguard Defenders, ארגון לזכויות אדם שבסיסו באירופה, פרסם בספטמבר דו"ח שחשף את נוכחותן של עשרות "תחנות שירות" של המשטרה הסינית בערים גדולות ברחבי העולם, כולל ניו יורק. בדו"ח נאמר כי התחנות הן הרחבה של מאמציה של סין ללחוץ על אזרחים סינים או קרוביהם בחו"ל לחזור לסין כדי לעמוד בהאשמות פליליות או בגלל פעילות פוליטית נגד סין. הוא גם קשר אותם לפעילויות של מחלקת העבודה של החזית המאוחדת של סין, גוף של המפלגה הקומוניסטית המופקדת על הפצת תעמולה מעבר לים.

רפובליקנים בבית הנבחרים של ארה"ב, כולל גרג מרפי ומייק וולץ, שלחו מכתבים למשרד המשפטים באוקטובר האחרון ושאלו אם הממשל חוקר תחנות כאלה וטענו שניתן להשתמש בהן כדי להפחיד תושבי ארה"ב ממוצא סיני. שגרירות סין בוושינגטון לא הגיבה לבקשת תגובה של ה'גארדיאן' הבריטי.

מוקדם יותר החודש, משרד החוץ של סין הכחיש שיש לו תחנות כאלה בהולנד לאחר חקירה של הרשויות ההולנדיות. סין הודיעה שהם רק משרדים לעזור לאזרחים סינים לחדש מסמכים. מנהל ה-FBI אמר כי ארה"ב הגישה מספר כתבי אישום בגין סחיטה של ​​אנשים בארה"ב שלא הסכימו עם המנהיג הסיני שי ג'ינפינג. "זו בעיה אמיתית ומשהו שאנחנו מדברים עליו גם עם השותפים הזרים שלנו, כי אנחנו לא המדינה היחידה שבה זה קרה", אמר.

חוקרי FBI סין ארה''ב תחנת משטרה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד