י"ד אייר התשפ"ד
22.05.2024
בנאום לוחמני

טראמפ: "ביידן בגד בישראל ובקהילה היהודית"

הנשיא לשעבר טראמפ, נשא דברים בוועידה השנתית של הקואליציה היהודית הרפובליקנית ביום שבת. הוא הזהיר כי ממשל ביידן "הורס את האומה שלנו לנגד עינינו". הוא התחייב אם ייבחר "ארצות הברית תעמוד שוב לצד המדינה היהודית"

טראמפ: "ביידן בגד בישראל ובקהילה היהודית"
נתניהו וטראמפ צילום: פלאש 90 יונתן זינדל

הנשיא לשעבר טראמפ אמר ביום שבת כי הוא "גאה להיות הידיד הגדול ביותר שהיה לישראל אי פעם בבית הלבן", הוא אמר כי הנשיא ביידן "בגד בישראל ובקהילה היהודית", ונשבע שאם ייבחר מחדש ב-2024, ארצות הברית "תעמוד שוב לצד המדינה היהודית".

טראמפ, שנשא דברים בוועידה השנתית של הקואליציה היהודית הרפובליקנית באמצעות לוויין ביום שבת, ימים ספורים לאחר הכרזת הקמפיין שלו לנשיאות ב-2024, הזהיר כי ממשל ביידן "הורס את האומה שלנו לנגד עינינו". עוד אמר. "אנחנו צריכים לקחת בחזרה את הבית הלבן ב-2024 - זה הכרחי". והבטיח "להחיות את הברית שלנו עם ידידתנו ובת בריתנו הקרובה, מדינת ישראל".

"הברית לא חזקה עכשיו, אפילו לא חזקה במעט", אמר טראמפ. "תחת הממשל שלי, נלחמנו למען ישראל והקהילה היהודית כמו אף נשיא אחר בהיסטוריה". הוא הוסיף: "כולם בחדר יודעים שהייתי גאה להיות החבר הכי גדול שהיה לישראל אי פעם בבית הלבן".

טראמפ אמר עוד: "עבדתי יחד עם כולכם, עמדתי בהבטחותיי, הכרתי רשמית בבירה האמיתית של ישראל ופתחתי את השגרירות האמריקאית בירושלים". בשנת 2018, ממשל טראמפ העביר את שגרירות ארה"ב מתל אביב לירושלים, העברה שהראתה כי ארה"ב מכירה רשמית בירושלים כבירת ישראל. "הכרתי גם בריבונות הישראלית על רמת הגולן, דבר שרוב האנשים אפילו לא ביקשו ממני לעשות כי הם הרגישו שזה בלתי אפשרי - 52 שנים הם עבדו על זה - סיימתי את זה ביום אחד", אמר טראמפ לקול מחיאות כפיים.

"הוצאתי את ארה"ב ממועצת זכויות האדם המושחתת של האו"ם, שאפשרה לעולם ולמפירי זכויות האדם הנוראיים ביותר, לתקוף את ארה"ב ולתקוף את ישראל", המשיך. "פרשתי מהסכם הגרעין האיראני החד-צדדי והטלתי את הסנקציות הקשות ביותר אי פעם על המשטר האיראני". טראמפ תקף את הנשיא ביידן על הרפיון מול איראן, ואמר שהוא "לעולם לא יאפשר שיהיה איון על מדינת ישראל בהשמדה גרעינית כמו שקורה עכשיו".

"בעבודה עם בעלת בריתנו הישראלית, הרסנו את הח'ליפות הטריטוריאלית של דאעש, 100% ממנה", המשיך והוסיף כי "מינה שליח מיוחד להילחם בנגע האנטישמיות ברחבי העולם". טראמפ גם חגג את תיווך הממשל שלו בהסכמי אברהם, הסכם שלום היסטורי בין ישראל לאיחוד האמירויות הערביות שנרמל את היחסים ויצר הסכמים דו-צדדיים בנוגע להשקעות, תיירות, טיסות ישירות, ביטחון, טלקומוניקציה, טכנולוגיה, אנרגיה, בריאות , תרבות, איכות הסביבה, הקמת שגרירויות הדדיות ותחומים נוספים של תועלת הדדית.

"עם הסכמי אברהם ההיסטוריים, יצרנו שלום במזרח התיכון, משהו שאף אחד לא חשב שאפשר יהיה אפילו לומר, שלא לדבר על לעשות את זה", אמר טראמפ. "למרבה הצער, ג'ו ביידן בגד בישראל ובקהילה היהודית וביזבז את הצלחתנו המדהימה", המשיך טראמפ והוסיף כי מ"ההתחלה של ממשל ביידן, ביידן מכר את הביטחון של ישראל והחל להתחנן להיכנס מחדש לאיראן. הסכם גרעין בתנאים גרועים עוד יותר".

"כשננצח ב-2024, עידן הדקירות והבגידות יסתיים וארצות הברית תעמוד שוב לצד ישראל ובדיוק כפי שעשתה בממשל שלי - לפני שנתיים, היינו אומה גדולה", אמר טראמפ. "ובקרוב, בעזרת הקואליציה היהודית הרפובליקנית והפטריוטים בכל רחבי הארץ הזאת, נחזור להיות אומה גדולה".

דונלד טראמפ ג'ו ביידן בחירות בארה"ב שגרירות ארה''ב העברת שגרירות לירושלים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד