כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
רגע השיא בכינוס

אלפי השלוחים מתפללים אצל המשלח. צפו בתיעוד

מעמד מרטיט בערב שבת: אלפי השלוחים נשאו תפילה בציון הק' של הרבי מליובאוויטש. השלוחים נשאו עמם שקים ובהם פתקי בקשה שהעבירו להם רבבות יהודים מכל רחבי הגלובוס. השליח לאנגליה, הרב שמואל לו, נבחר לייצג את כלל השלוחים בקריאת נוסח התפילה המרגשת

אלפי השלוחים מתפללים אצל המשלח. צפו בתיעוד
אלפי השלוחים מתפללים אצל המשלח צילום: שלום בורקיס

היה זה מעמד מרטיט ורווי הוד, רגע השיא של 'כינוס השלוחים העולמי', הנערך בימים אלה בניו יורק. ביום שישי בשעת בוקר, מאות אוטובוסים ובהם אלפי שלוחי חב"ד, עשו את דרכם משכונת קראון הייטס לקווינס, לציונו הק' של הרבי מליובאוויטש, למעמד תפילה משותף, המהווה את הרגע החשוב ביותר בכינוס הגדול והמסורתי.

קודם מעמד התפילה, למדו השלוחים מתורתו של המשלח הרבי זי"ע – שיחות קודש בנושאי השליחות ובנושא 'שנת הקהל', וממאמרי אדמו"רי ליובאוויטש, השתתפו בסדר ניגונים וצפו במראות קודש מהרבי הנוגעים לעבודת השליחות.

ובהגיע הרגע הגדול, ראשי השלוחים נכנסו לפני ולפנים, אל ציונו הק' של המשלח, לייצג את כלל אלפי השלוחים, במעמד נורא זה, לבקש ולהעתיר בתפילה המשותפת. שליח הרבי לאנגליה, הרב שמואל לו, נבחר לקרוא את ה'פ"נ הכללי' - עליו חתמו אלפי השלוחים מוקדם יותר. בפ"נ זה, ביקשו כלל השלוחים על ענייני הכלל והפרט, הצלחה בעבודת השליחות וכל המצטרך לבני קהילותיהם ולעם ישראל בכלל. ברגעים מרטיטים אלו, דמעות רבות זלגו מעיניי שלוחי הקודש, דמעות של תחנונים ובקשה לגאולה האמיתית והשלמה תיכף ומיד ממש.

לאחר סיום החלק הרשמי של המעמד, נכנסו אלפי השלוחים, בזה אחר זה, לציון הק', והעתירו בתפילה, כשהם נושאים עמהם פתקי בקשה רבים שמסרו להם אישית בני קהילותיהם, מכל רחבי הגלובוס. לאחר מכן, חזרו השלוחים אל קראון הייטס והתכוננו לשבת קודש ולהמשך התכנית הגדושה.

מגוון סדנאות והרצאות

דקה אחר דקה, מנצלים אלפי שלוחי חב"ד את זמן שהותם בניו יורק, במסגרת כינוס השלוחים העולמי. סדנאות, הרצאות, רבי שיח, שיעורים והתוועדויות חסידיות - ממלאים את סדר יומם הגדוש. ולא בכדי. פעם אחת בשנה, מתאפשר לאלפי השלוחים להתכנס יחד ולהיטען. בין לבין, נפגשים השלוחים האחד עם השני ושומעים עצות, רעיונות ותובנות.

אחרי פתיחת הכינוס ביום רביעי בערב, הוקדש כל יום חמישי להרצאות במגוון נושאים שעל סדר היום בעולם השליחות. מ"דרכים לשמירת קשר נכון עם אורחים אחרי שביקרו בבית חב"ד" ועד "דרכים חדשות ומקוריות כיצד בכל עיר ובכל סוג שליחות אפשר ליצור 'הקהל' של אנשים, נשים וטף, לאורך שנת 'הקהל כולה'".

ההרצאות נוגעות בחיי הבית והמשפחה, בכלכלת בית חב"ד, בהתמודדות עם משבר אישי או גלובלי, בהצעת מערך שיעורי התורה, בכלים לבניית מקווה טהרה או בית מדרש. אחת ההרצאות המקוריות, הייתה סביב "יישום ההוראה 'לכתחילה אריבער' בכל רבדי הפעילות" - איך הופכים את הפתגם החסידי המפורסם, שעיקרו 'קפיצה מלמעלה' כשמתעוררים קשיים, לכלי לניהול מושכל של קהילה חדשה או מתפתחת.

היום הארוך והחוויתי נחתם במושב כללי, תחת הכותרת "הקהל את העם", ובו נשאו דברים שלוחי חב"ד מרחבי העולם. השלוחים עוררו את אלפי אחיהם, הנמנים על צבא שלוחי הרבי זי"ע, בכל ענייני עבודת השליחות.

חב"ד כינוס שלוחים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד