ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
בשיא המשא ומתן הקואליציוני

לא לקחת תפקידי שרים: האדמו"ר חשף את פתק ההתחייבות

האדמו"ר מסלאנים שמחוזר על ידי אדמו"רים בערבי בחירות והביע התנגדות שנציגי אגודה ייקחו תפקידי שרים, חשף אמש את הפתק של האדמו"רים עליו חתם מזכיר המועצת ובו התחייבות שלא ייקחו תפקידי שרים. "חברי הכנסת אוהבים את הכיסאות". האזינו להקלטה מהרבי

לא לקחת תפקידי שרים: האדמו"ר חשף את פתק ההתחייבות
האדמו"ר מסלאנים צילום: אברומי ברגר

האדמו"ר מסלאנים שמביע התנגדות נחרצת ופומבית לכך שנציגי 'אגודת ישראל' יאיישו תפקידי שר בממשלה, התייחס אמש (ראשון) לנושא במהלך שיחה שנתן במעמד סיום בדף היומי בבית מדרשו בבני ברק.

ל'בחדרי חרדים' נודע כי הסיבה שהרבי הגיב לנושא הבחירות היות והגיעו לאוזניו שמועות כאילו מוטלת עליו חלק מהאשמה לכך שיהדות התורה לא קיבלה יותר מנדטים, ובגלל "והייתם נקיים" הרבי הסביר מדוע הוא לא מסכים עם אגודת ישראל עקב כך שהפרו את ההתחייבות ולקחו תפקידי שרים.

"בקשר לענייני דיומא" פתח הרבי ואמר, "בשנת תשל"ו בגין היה ראש הממשלה, אגודת ישראל נכנסה לקואליציה אחרי שנים שהייתה באופוזיציה, בגין רצה לתת להם הכול, כסף, תיקים, הכול, אך הרבי הלב שמחה אמר להם לא לקבל שרים ולא סגני שרים, בגין לא היה טיפש, נתן להם יו"ר ועדות, ותפקידים אחרים, כי ידע שצריך לתת להם משהו, כדי שהוא יוכל לעשות מה שהוא רוצה. אז זה בגלל שאגודת ישראל לא יכולה להיות שותפה בממשלה, הממשלה מורדת בהקב"ה, הם חטפו את הממשלה בכוח, אף אחד לא נתן להם, הם השתלבו שם, עם כל החוקים נגד התורה, אין לנו ברירה כי אנחנו בגלות, אבל להכיר בהם אין מצב, זה הרי ממש בשר מבשרם אם מכירים בהם, ממש חלק הממשלה, וזה אסור".

הרבי הוסיף להסביר: "זה ממש איסור גמור, כי לכל שר יש אחריות. משה שפירא היה אז שר הפנים, והבריסקר רב אמר לו שבשמים ידונו אותו על כל חייל שנופל. חברי הכנסת אוהבים את הכיסאות, לא פשוט לוותר על זה. הם מסתובבים שם בכנסת, במשך הזמן הם לקחו סגני שרים, נעשה להם כהיתר, אי אפשר לנתק אותם מזה, ואז זה סגן שר במעמד שר, דרגה יותר גבוהה, ואז השמאל פנה לבג"צ, ואז בג"צ אסר, אז לקחו תפקיד של שר, זה היה באלול תשע"ה, והוחלט שאגודה יכולה לקחת שר, אבל גדולי תורה פסקו שאסור לקחת שרים".

"פעם הגיע מישהו לנצי"ב וביקש ממנו חתימה להסכמה על הספר שלו, אמר לו הנצי"ב אני לא יכול לחתום אני לא למדתי את הספר שלך, אז אמר לו האיש אז תכתוב שלא קראת את הספר שלי ואתה לא יכול לתת לי הסכמה, העיקר שיהיה חתימה שלך למטה, מי בכלל קורא את האותיות העיקר שיש חתימה, גם פה, מי קורא שאסור, הנה לוקחים תפקיד בלי לבדוק, העיקר סגני שרים. שאלתי כמה מחברי מועצת גדולי התורה את השאלה הזאת, איך אפשר לקחת תפקידי שרים, לאף אחד מהם לא היה תשובה".

"היו בחירות והיה את המשקיף הרב יעקב ולצר, (מזכיר מועצת גדולי התורה של אגודת ישראל, מ.ו) אמרתי לו שאני לא מתערב כבר 40 שנה בבחירות, ואף אחד לא מדבר על זה, הוא אמר שהרבה מוי'ניץ דיבר על זה. והוא נתן פתק בשנת תש"פ, והיה כתוב שם מספר אדמו"רים שחתמו שלא יקבלו שום תפקיד שר בממשלה אם תקום קואליציה. זה היה הרב יעקב ולצר משקיף מועצת גדולי התורה, אין לי טענות לאדמו"רים, האדמו"ר מויז'ניץ הוא צדיק גדול, ואם הוא מחליט שזה כבוד שמים, והוא מתבזה בגלל זה. אבל עם הפוליטיקאים לא מסתדרים, הם עושים צחוק, אי אפשר להסתדר איתם".

את דבריו סיים הרבי ואף ביקש לפרסם את הדברים: "הם עשו זאת ביודעין, ועכשיו שוב יש ממשלה חדשה, ודגל התורה לא לוקחת שרים, אבל אצל אגודת ישראל הם לוקחים, כולנו ראינו מה היה, מי שהיה שר נזרק מהממשלה ומהקואליציה, ולא רק מהקואליציה, ומי שזכה להיות שם שר, גם נזרק מהכנסת (ליצמן), כולם סבלו בגלל זה, צריך לפחד, יש להם אחריות, הם נכנסים לממשלה שמורדת בהשם, פורקי עול, יש דין ויש דיין, אנחנו בגלות וצריך רחמי שמים, יש גזירות קשות", סיים הרבי את דבריו.  

הרבי מסלאנים עורר סערה גדולה באגודת ישראל בימים שקודם הבחירות, גם בבחירות האחרונות עלו למעונו של הרבי בין היתר האדמו"ר מויז'ניץ, וכן יו"ר 'דגל התורה' ח"כ משה גפני.

הרבי מסלאנים שרים תפקידים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 23 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד