כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
דיון חריג בזופניק

פרסום ראשון; חברי הבד"צ פסקו: מותר להחזיק מכשיר מוגן בסתר

הקמפיין נגד משגיחי ועד הכשרות שמחזיקים בסמארטפונים מוגנים הוביל את בית הדין של העדה החרדית לדון הלילה בנושא | בסופו של הדיון החריג ניתן להם היתר מיוחד להשתמש במכשירים החכמים | חברי הבד"ץ חתמו לראשונה על 'קול קורא' בו הבהירו את הכללים. כל הפרטים בפרסום ראשון

פרסום ראשון; חברי הבד"צ פסקו: מותר להחזיק מכשיר מוגן בסתר
אילוסטרציה. למצולמים אין קשר לכתבה צילום: הדס פרוש, פלאש 90

בצל סערת ניפוץ מכשירי הנדרים פלוס והסערה שמתחוללת בעניין המסכים הכשרים, חברי בד"צ העדה החרדית פסקו כי מותר למשגיחי הכשרות להחזיק בהיחבא מכשיר מוגן.

הקמפיין החריף שעלה לאחרונה, נגד משגיחי ועד הכשרות שמחזיקים בסמארטפונים מוגנים, הוביל את בית הדין של העדה החרדית לדון הלילה בנושא, ובסופו ניתן להם היתר מיוחד בתנאי שלא יוציאו אותם ברבים.

המכתב של חברי הבד"ץ

 

בהודעת הבד"ץ נאמר: ‏"עם ההתעוררות בימים האחרונים בדבר ההימנעות מכלים טכנולוגיים באשר הם, ‏ואחרי שהביד"צ עוררו כבר כמה וכמה פעמים בנידון זה כידוע ומפורסם בשער בת רבים. הננו בזה לזרז את המזורזים, לרענן את התקנות אשר גם מי שמוכרח להחזיק אצלו ‏מכשיר כזה - חסום כראוי, לא יוציאו ברבים בשופו"א, ויהיה רק למטרת ההשגחה (אשר ‏לצערנו במקומות ואופנים שונים לא ניתן בלעדיהם לפקח כדבעי למהווי), וכפי שכבר הורו הביד"צ ‏במכתב למחזיקים כלים מאושרים מטעם ועדי הקהלות העומדים על המשמר בימי ‏השובבי"ם תש"פ (רצו"ב)".

עוד נאמר במכתב: ‏"וכ"ש שאלו אשר אינם צריכים לכך לא יחזיקו בכלל מכשירים כאלו, ויש לפקח על כך ‏ביתר שאת וביתר עוז. וכאן המקום לעורר את הרבנים הגאונים ראשי ועד הכשרות שליט"א שלוחי דידן במשמרת הכשרות והשגחה על טהרת שולחנם של ישראל, שיעמדו על המשמר על ההוראות דלעיל ובכללות על משמר פגעי הטכנולוגיה, לגדור גדר ולעמוד בפרץ שלא יעלה ‏על כרם טהרת בית ישראל, והיה מחנינו קדוש".

כפי שפורסם, בשבועות האחרונים ישנו קמפיין עירני בשכונות החרדיות בירושלים נגד הסמארטפונים המוגנים (חסומים), הקמפיין מתבטא בין היתר על ידי תליית מודעות ענק ברחבי השכונות המכוונות נגד משגיחי הכשרות, ביניהם גם של העדה החרדית, שיש ברשותם כאלו מכשירים לצורכי פעילותם בחנויות ובמפעלים בהם הם משגיחים.

הקמפיין תפס תאוצה עוד יותר בצל סערת ה'נדרים פלוס' - המסכים המוצבים בבתי הכנסת לצורך תשלומי הנדרים והנדבות, שרבים מהם נופצו בידי קיצוניים. לפיכך כאמור, הלילה (בין שני לשלישי) התכנסו חברי בד"צ העדה החרדית לדון בנושא, ולאחר הדיון חתמו על קול קורא לכל משגיחי הכשרות שנאלצים לצורך עבודתם להחזיק באותם מכשירים מוגנים וחסומים, להחביא אותם ולא להראות אותם ברבים.

מודעה נגד שימוש בסמארטפון מוגן

בד"ץ סמארטפון כשר סמארטפונים משגיחי כשרות נדרים פלוס העדה החרדית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 44 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד