י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
במעמד הרב הראשי

צפו: חיילים ניגנו את "משיח" במהלך הצדעה לחיילים יהודים משוחררים

במהלך טקס הצדעה לחיילים היהודים המשוחררים, שנערך סמוך לאנדרטת הסנוטף בווייטהול במעמד הרב הראשי לבריטניה ואלפים נוספים, ניגנה תזמורת הצבא הבריטית שירים ישראליים ויהודיים שונים, שביניהם נמנו "משיח", "אני מאמין" ו"בשנה הבאה". צפו בתיעוד

צפו: חיילים ניגנו את "משיח" במהלך הצדעה לחיילים יהודים משוחררים
החיילים צועדים לצלילי שיר משיח צילום: צילום מסך

ביום ראשון האחרון ערך ארגון "AJEX" טקס הוקרה לחיילים היהודים שנמנו ונמנים עם שורות הצבא הבריטי, ולאלו שנפלו על אדמת בריטניה. הצעדה, שמתקיימת מאז שנות ה-30 של המאה הקודמת, גררה אלפי צועדים עליהם נמנו רבה הראשי לבריטניה, הרב אפרים מירוויס, אנשי צבא בכירים, שר במשרד הבטחון הבריטי וקרובי משפחה של חיילים יהודים שנפלו בעת מילוי תפקידם.

ארגון AJEX הוא ארגון יהודי ותיק שמטפל בחיילים יהודיים שלוחמים בצבא הבריטי, ומפציר בנערים היהודיים בבריטניה להתגייס לצבא הבריטי ולתרום את חלקם לו. הארגון עוסק רבות בשימור זכרם של החיילים היהודיים בצבא הבריטי, ולאחרונה הרצה על תולדותיהם בבתי ספר יהודים בבריטניה.

הצעדה שנערכה ביום ראשון האחרון הייתה חסרת תקדים בגודלה, ויו"ר AJEX אמר אחריה בהתרגשות: "הייתי המום לראות כל כך הרבה צועדים ותומכים באחד ממצעדי AJEX המשמעותיים ביותר בהיסטוריה ארוכת השנים של האירוע. התפשטות הדורות והתמהיל של טקסים צבאיים, יהודיים וחילוניים, מחברים אותנו סביב כיבוד תרומתם והקרבתם של מרשתים יהודיים ואת האומץ של לובשי המדים כיום. להיות חלק מזה זה רגע משמעותי ביותר ואני כל כך אסיר תודה לכל מי שהצטרף".

במהלך הצעדה ניגנה תזמורת חיילי צבא בריטניה שירים ישראליים ויהודיים, שביניהם נמנו "משיח", "אני מאמין" ו"בשנה הבאה" של המשורר אהוד מנור.

בריטניה לונדון משיח משמר המלכה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד