כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
חשש במערב

איראן מעשירה אורניום לרמה של 60%

סבא"א מסרה כי איראן ממשיכה להאיץ את תוכנית הגרעין שלה ומייצרת אורניום מועשר באתר חדש. ההשערה מתרחשת באתר פורדוב, וזה משמעותי מכיוון שהוא ממוקם מתחת להר מחשש שיותקף

איראן מעשירה אורניום לרמה של 60%
העשרת אורניום צילום: Pixabay

הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א) מסרה אתמול (שלישי) כי איראן החלה להעשיר אורניום ל-60% במתקן בפורדוב, כך לפי ראש סבא"א, רפאל מריאנו גרוסי. ארגון האנרגיה האטומית של איראן (AEOI) הודיע כי האצת העשרת האורניום מגיעה בתגובה להחלטה שהתקבלה על ידי סבא"א בשבוע שעבר שקבעה לחקור את העשרת האורניום, כך דיווחה סוכנות הידיעות האיראנית ISNA.

ההחלטה קראה לשקיפות של איראן בבדיקות באתרי העשרת אורניום לא מוכרזים, ורמזה על העברת הנושא למועצת הביטחון של האו"ם. בהודעתו אמר גרוסי כי אורניום מועשר מאוד באתר פורדוב מגיע כתוספת לייצור באתר בנתנז מאז 2021. אתר פורדוב משמעותי מכיוון שהוא ממוקם מתחת להר.

הרחבת התוכנית בעייתית למרות שטוהר האורניום של איראן עדיין מתחת ל-90% הדרושים לפצצה, זה עדיין קפיצה גדולה מ-20% שיוצרו לפני הסכם הגרעין ב-2015, שקרא להגביל את ההעשרה. ממשלות המערב חוששות שטהראן מתקרבת לייצור נשק גרעיני. בריטניה, צרפת וגרמניה התנגדו לתוכניותיה של איראן להרחיב את תוכנית ההעשרה הגרעינית שלה.

"אנחנו, ממשלות צרפת, גרמניה ובריטניה מגנים את הצעדים האחרונים של איראן, כפי שאושרו על ידי הסוכנות הבינלאומית לאנרגיה אטומית (סבא"א), להרחיב עוד יותר את תוכנית הגרעין שלה", נכתב בהודעה משותפת שפרסמה בריטניה.

איראן גרעין איראני הסכם גרעין אורניום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד