כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
כולם נגד סוריה

טורקיה רוסיה וישראל תוקפים והתושבים מזהים את ההבדל

כיצד תקיפות אוויריות של ישראל, טורקיה ורוסיה מסמנות עידן חדש במלחמה בסוריה. מטוסים של שלוש מדינות חצו את שמי סוריה, והפציצו מטרות מחוף הים התיכון ועד למדבריות במזרח בתקיפות האוויריות המקיפות ביותר בשלוש השנים האחרונות

טורקיה רוסיה וישראל תוקפים והתושבים מזהים את ההבדל
תקיפה אווירית. אילוסטרציה צילום: pixabay

מעל המישורים של צפון סוריה, מטוס קרב שמתקרב משמיע בדרך כלל שאגה ייחודית, ומאפשר לאלה על הקרקע לקבוע למי הוא שייך והאם יש צורך להסתתר.

מרטין צ'ולוב, כתב המזרח התיכון בעיתון ה'גארדיאן' הבריטי, מציין כי אינטרסים אזוריים נותרו על כף המאזניים במלחמה הבלתי פוסקת של סוריה עם המורדים, ועל התקיפות נגדה מכל הכיוונים.

הימים האחרונים מכבידים מתמיד על התושבים, שכן חילות האוויר של שלוש מדינות חצו את שמי סוריה, והפציצו מטרות מחוף הים התיכון ועד למדבריות במזרח בתקיפות האוויריות המקיפות ביותר בשלוש השנים האחרונות.

טורקיה, ישראל ורוסיה תקפו בימים האחרונים בהסלמה בשלוש חזיתות לפחות. אבל גם כאשר תשומת הלב מתמקדת בסכסוך המתגבר באוקראינה, המצב בסוריה משליך על שאר אזור התבערה.

המטוסים הרוסיים המעטים שנותרו בסוריה תקפו ביום ראשון וביום שני מוקדם בבוקר, כשהם הפציצו אזורים כפריים באידליב ליד הגבול הטורקי ואתרים אזרחיים ליד שני מחנות פליטים. על פי ההערכות. מטוסים רוסים תקפו שוב ושוב קהילות וקבוצות מיליטנטיות באזורים מחוץ לשליטת דמשק. ההתקפות פגעו בעיקר במטרות אזרחיות.

"אנחנו מכירים את המטוסים הרוסיים והסוריים מהקולות שהם משמיעים", אמר מוסטפא שבנדה, סורי במחוז אידליב ל'גארדיאן'. "הם ישנים ואפשר לשמוע אותם מרחוק. הטורקים שונים. הם מופיעים משום מקום ונעלמים באותה מהירות. אבל הם לא מפריעים לנו. הם רודפים אחרי הכורדים".

"לגבי הישראלים, שמעתי אותם רק ליד חמה כשהם תקפו את הצבא של בשאר אל-אסד בשנה שעברה. כולם שולטים בשמיים שלנו. זה כמו בזים שקוטפים ארנבות".

איראן טורקיה סוריה כורדים ישראל

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד