כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
עשרות אושפזו

שרד לאחר שהורעל מפרג: "חשבתי שאני מת"

גבר ממלבורן - אוסטרליה כמעט מת לאחר שבלע מנה רעילה של זרעי פרג. עשרות אוסטרלים אושפזו לאחר שזרעי הפרג הרעילים הגיעו למדפי הסופרמרקטים. "חשבתי שאני הולך למות כנראה בעוד 10 דקות"

שרד לאחר שהורעל מפרג: "חשבתי שאני מת"
פרחי פרג צילום: Pixabay

גבר אוסטרלי ממלבורן תיאר את הרגע המפחיד שחשב שהוא ימות לאחר שאכל מנה רעילה של זרעי פרג. אנדי ג'ורדן הוא אחד מ-32 מבוגרים אוסטרלים שאושפזו בחודש האחרון מהרעלת פרג.

הגבר מערבב פרג במשקה בדומה לתה מבושל - כדי להתגבר על בעיות קיבה שהוא סובל במשך שנתיים, ואמר שמעולם לא הייתה לו תופעת לוואי כלשהי למשקה. "שתיתי את זרעי הפרג בבוקר, כחמש דקות לאחר מכן העיניים שלי ננעלו, זה הרגיש כמו הרעלת סטריכנין", אמר. סטריכנין מוכר בכינוי של רעל עכברים המשמש כחומר הדברה, וגורם לעוויתות שרירים ובסופו של דבר למוות עקב חנק או תשישות. המקור הנפוץ ביותר לסטריכנין בדרום-מזרח אסיה.

"השרירים שלי התחילו להתכווץ וידעתי שאני בבעיה" סיפר לתקשורת המקומית. "התעוותי, כל שריר התכווץ דרך החזה שלי, זה הרגיש כאילו הכליות שלי נלחצות למוות וסביב הלב שלי, זה היה מטורף", אמר. "זה הרגיש כאילו נשק כימי התערבב אצלי".

מחשש לגרוע מכל ועם ירידה במצבו, הציע שותפו לדירה של ג'ורדן להסיע אותו לבית החולים. "חשבתי שאני הולך למות כנראה בעוד 10 דקות", אמר. "זאת הייתה ההרגשה הכי גרועה שאפשר לדמיין. זה היה כמו עינויים". לג'ורדן היה מזל בבית החולים שהרופא היה מומחה בסוג ההרעלה וזיהה מיד את התסמינים. "בשנייה שהוא ראה אותי הוא ידע מה קרה", אמר.

"הזריקו לי תרופות להרפיית שרירים כדי לנסות לגרום לשרירים שלי להפסיק לפרכס ולחנוק אותי". זרעי הפרג המעורבים הם כעת חלק מריקול לאומי. הזרעים מכילים כמויות גבוהות של אלקלואיד המשמש לעתים קרובות לייצור מורפיום ואינם בטוחים למאכל אדם.

התקשורת המקומית דיווחה, כי נערכות חקירות כדי לקבוע כיצד הזרעים הללו הגיעו לחנויות. תסמינים של הרעלת זרעי פרג כוללים התקפים, כאבי שרירים חזקים ועוות שרירים חמור, התכווצויות, ופגיעה חריפה בכליות.

פרג מלבורן אוסטרליה רעל רעל עכברים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד