כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
הלם בעפולה

"הוא התנהג כרגיל ופתאום התמוטט ונפטר"

חבריו של הרב ישעיה כהן ז"ל, ראש כולל בעפולה ועמוד התווך של הקהילה בגבעת המורה המומים מפטירתו הפתאומית • "הוא התנהג כרגיל, הכל היה בסדר גמור, ופתאום הוא התמוטט ונפטר" • "אשתו והילדים שלו ראו את הכל מול העיניים שלהם... איך אפשר להתאושש מזה?"

"הוא התנהג כרגיל ופתאום התמוטט ונפטר"
הרב כהן זצ"ל צילום: באדיבות המצלם

הקהילה החרדית בעפולה המומה וכואבת, לנוכח פטירתו הפתאומית של אחד מעמודי התווך שלה, הרב ישעיה כהן ז"ל, שכיהן כראש כולל בגבעת המורה, היה חלק מקופת הצדקה הקהילתית של השכונה.

לעזרה לאלמנתו ויתומיו של האברך הצעיר הרב ישעיה כהן ז"ל>>>

"הוא היה רק בן 31", מספר אחד החברים הקרובים, "לפני שלושה שבועות נולד הילד החמישי שלו, הבת הגדולה בת שמונה בערך, בכתה ג'... זה פשוט נורא. הילד בן החמש וחצי אמר קדיש בהלוויה, כולנו בכינו כמו תינוקות. זה קורע לב!".

לדבריו, אף אחד לא יכול היה לנחש מראש מה עתיד להתחולל בתוך זמן קצר. "הוא התנהג בצורה רגילה לחלוטין ביומו האחרון", מספר החבר. "הוא קצת הרגיש רע, אבל לא עשה מזה סיפור. לאורחת הצהרים הוא הגיע הביתה, כדי לעזור לאשתו להגיש אוכל לילדים. אשתו יולדת, עוד לא הספיקה להתאושש מהלידה.

"פתאום, מול עיניה של אשתו ומול עיניהם של ילדיו, הוא נפל על הרצפה והתמוטט. הם ניגשו אליו ניסו לקרוא לו לבדוק מה איתו, אבל לא היתה שום תגובה. מסתבר שזה היה דום לב או משהו כזה, אני לא ממש מבין את זה, אבל הבנאדם פשוט נפטר להם מול העיניים.

"כמובן שהזמינו אמבולנסים והצלה וצוות נט"ן הגיע למקום וניסו לעשות החייאה, אבל שום דבר לא עזר, הוא כבר לא היה בין החיים.

"תחשבו על זה, שכל הבלאגן הזה קורה מול עיניהם של האשה והילדים שצורחים 'אבא אבא' ואין קול ואין עונה. במקום לענות להם מרחיקים אותם מהמקום כדי שלא יהיו עדים למחזה המזעזע הזה. אשתו צעקה לאנשי ההצלה שלא יוותרו, גם כשהם כבר רצו לקבוע מוות היא התחננה אליהם שימשיכו לעשות עוד החייאה, שינסו עוד מכת חשמל, אולי בכל זאת. היא אל רצתה להאמין שהוא באמת נעלם לה מהחיים ברגע אחד בודד.

"זהו... עכשיו אנחנו מנסים לראות איך אפשר לעזור לאלמנה והיתומים. זה נורא, אומנם היא היתה המפרנסת העיקרית כי היא עובדת בחברת הייטק גדולה, אבל לשם כך היא היתה צריכה להיעדר מהבית למשך כל שעות היום, ובעלה היה מפזר את הילדים בגנים ומגיש להם ארוחות צהרים וכו', עכשיו הוא איננו, היא ככל הנראה לא תוכל להמשיך בעבודה שם, מה שאומר שלא רק שהיא התאלמנה והילדים התייתמו אלא שהיא גם הפכה למבוטלת.

"חשבנו להקים קרן לעזור ליתומים, אבל אז תפסנו שבעצם מי שתמיד אחראי על המקרים הללו ומארגן את ההתרמות, בדיוק נפטר לנו. זה היה הוא, הרב ישעיה כהן הוא זה שתמיד היינו פונים אליו שצריכים לעזור פה למשפחה ושם לאדם במצוקה, עכשיו אנחנו צריכים לעזור למשפחה שלו, ואין לנו כל כך למי לפנות שיארגן את זה...".

לעזרה לאלמנתו ויתומיו של האברך הצעיר הרב ישעיה כהן ז"ל>>>

קופת העיר הרב כהן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד