כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
תסכול במערכת הביטחון

14 שעות לפיגוע: עדיין אין קצה חוט לזהות המחבלים ומאין באו

נכון לשעה זו למערכת הביטחון עדיין אין קצה חוט, מי הארגון או המחבלים שעומדים מאחורי הפיגוע הכפול הבוקר בירושלים שבו נרצח הנער אריה שצ'ופק הי"ד ונפצעו עשרות נוספים. ככל הנראה לא הייתה התרעה ממוקדת לפיגוע הבוקר, אלא הערכות כלליות על דרך פעולה אפשרית

14 שעות לפיגוע: עדיין אין קצה חוט לזהות המחבלים ומאין באו
זירת הפיגוע הכפול בירושלים צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

14 שעות חלפו מאז התרחש הפיגוע הכפול בירושלים בו נרצח הקדוש אריה שצ'ופק הי"ד בן ה-15 ובמערכת הביטחון עדיין לא יודעים מי ביצעו את הפיגוע ולאיזה ארגון הם משתייכים. כך דווח במהדורה המרכזית של 'כאן 11'. חוסר הידיעה מדגיש את הכשל המודיעיני בפיגוע שתוכנן על ידי חוליה שככל הנראה בעלת ניסיון בהכנת מטענים.

אריה הי"ד.

לפי הדיווח ב-ynet, ההנחה הרווחת נכון לערב זה היא שהמחבלים הם תושבי מזרח ירושלים. ייתכן שחוליית המחבלים יצאה מאחת השכונות במזרח העיר, על רקע סוגיית הר הבית וירושלים, וללא קשר לאירוע חטיפת גופתו של טירן פרו מבית החולים בג'נין, למהומות בחברון בשבת או לחילופי האש בשכם שלשום במהלך כניסת מאות מתפללים יהודים לקבר יוסף.

אחת הזירות | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

עוד מדווח כי ככל הנראה לא הייתה התרעה ממוקדת לפיגוע הבוקר, אלא הערכות כלליות על דרך פעולה אפשרית לפגע בתקופה זו גם באמצעות מטעני חבלה. בינתיים נמשך המצוד אחר המחבלים שאחראים לפיגוע הרצחני. מוקדם יותר נכנס צה"ל לבית איכסא, כפר פלסטיני ששוכן בין שכונת רמות למבשרת ציון, ופרק מצלמות אבטחה כדי לבדוק אם הכפר שימש נתיב מילוט למחבלים.

עם זאת עדיין לא ברור הארגון שאחראי למעשה ורמת ההתכוננות של המחבלים אך מגורמי הביטחון נמסר כי "במוקדם או מאוחר - נגיע למחבלים".

כוחות הביטחון בזירה | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

כך או כך, נראה שהפיגוע תוכנן בקפידה והוכוון על ידי גורמי טרור, טרם ברור אם מעזה או יהודה ושומרון, אך גורמים במערכת הביטחון אמרו שאם יתברר שעזה היא האחראית יהיה לכך מחיר. חקירת הפיגוע נמשכת בדגש על המישור המודיעיני - הפעלת סוכנים, מצלמות אבטחה וכלים טכנולוגיים נוספים. תיעודים מזירות הפיגועים הועברו לידי המשטרה, אך לא ניתן לראות בהם בבירור דמות חשודה כלשהי שקשורה לפיגוע וניתן להצביע עליה כעומדת מאחורי הפיצוצים. מוסיפים לדווח ב'כאן 11'.

כזכור הבוקר (רביעי) אירע בירושלים פיגוע כפול בשתי תחנות אוטובוס בכניסה לעיר ובשכונת רמות. בפיצוץ הראשון שאירע בכניסה לעיר, הערכה היא שהחשוד הגיע באופניים חשמליים, הניח מטען חבלה שהוחבא בתיק, הופעל מרחוק והתפוצץ. באירוע השני, מטען התפוצץ בתחנת אוטובוס בצומת רמות בעיר. באירוע נפצעו 47 בני אדם מלבד הנרצח, אחד מהם במצב אנוש ושניים נוספים במצב קשה.

צילום: ג'מאל עוואד, פלאש 90.

כוחות הביטחון נמצאים במצוד אחרי חוליית מחבלים מאורגנת שביצעה את הפיגוע. לפי גורם במשטרה, המטענים הכילו רסס רב וככל הנראה הופעלו מרחוק על ידי סלולריים, בהפרש של חצי שעה ביניהם. שני המטענים היו דומים ובאותו סדר גודל, הראשון הוטמן מאחורי גדר והשני ליד סכך. "היה לנו מידע מודיעיני מוקדם לאירוע מהסוג הזה בירושלים, אך הוא לא היה ממוקד ומפורט על הפיגוע הספציפי הזה", נמסר מהמשטרה.

הפיגוע הכפול בירושלים מחבלים מטען חבלה פיגוע מטען אריה שצ'ופק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 9 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד