כ"ד ניסן התשפ"ד
02.05.2024
די לקומבינות

החגיגה נגמרה: מצלמות המהירות החדשות שלא תדעו על קיומן

המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל החלו בעבודת מטה להחלפת מערכת מצלמות המהירות הוותיקות אשר פרוסות ברחבי ישראל | המצלמות יוחלפו במצלמות מסוג חדש אשר מסוגל למדוד מהירות ממוצעת של מכוניות

החגיגה נגמרה: מצלמות המהירות החדשות שלא תדעו על קיומן
רכבי טסלה צילום: unsplash

המצלמות הכתומות המוכרות לכולנו צפויות להתחלף במצלמות מסוג חדש אשר מסוגל למדוד מהירות ממוצעת של מכוניות. הפיילוט הראשון למצלמות המהירות החדשות יתקיים בעוד מספר חודשים בכביש 90.

ע"פ הדיווח ב'כלכליסט', המשרד לביטחון פנים ומשטרת ישראל החלו כבר בעבודת מטה להחלפת מערכת מצלמות המהירות הוותיקות אשר פרוסות ברחבי ישראל.

מצלמות המהירות הכתומות נחשבות למיושנות ממש כשהן פועלות על עיקרון פשוט: בסמוך למצלמה מוטמנים בכביש צמד פסי מתכת שביניהם קיים מרחק של כמה עשרות סנטימטרים. כאשר המכונית עוברת את פסי המתכת, מהירותה מתועדת באמצעות חישוב של פרק הזמן שנדרש לה לעבור בין שני פסי המתכת. אם המהירות גבוהה מדי, או לחילופין הרמזור שליד המצלמה (אם מדובר במצלמת רמזור) אדום, אזי המצלמה מופעלת, הרכב מצולם והדו"ח נשלח לבית הנהג תוך ימים ספורים.

המערכת החדשה מאידך תתבסס על עיקרון של מהירות ממוצעת, כלומר מדידת מהירות של רכב בין שתי נקודות.

ע"פ הדיווח ב'כלכליסט', במשרד לביטחון פנים אישרו כי מערכת חדשה נמצאת בבחינה, ומסרו כי "המשרד לביטחון הפנים ומשטרת ישראל עובדים בחודשים האחרונים בעבודת מטה מקיפה ומשותפת על הקמת מערכת שתחליף את מצלמות א3. המערכת החדשה תתאים את עצמה לטכנולוגיות המתקדמות בעולם, בין היתר תשלב מהירות ממוצעת במקטעים רלוונטיים".

מצלמות מהירות דוחות תנועה תחבורה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד