י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
"גורמי טרור"

איראן עצרה אזרח בריטי כי דיבר עם "ערוצי חדשות זרים"

גבר שנעצר במחוז איספהאן הואשם "בשיתוף מידע" עם ה-BBC בספה הפרסית, ועם ערוץ האופוזיציוני 'איראן אינטרנשיונל', כך דווחו כלי תקשורת במדינה. מועצת זכויות האדם של האו"ם תתכנס היום "לבירור עובדות" על רקע ההפגנות

איראן עצרה אזרח בריטי כי דיבר עם "ערוצי חדשות זרים"
הפגנות נגד המשטר באיראן צילום: Iran international

אזרח בריטי-איראני אלמוני נעצר במחוז איספהאן באיראן ביום רביעי בגין "שיתוף מידע עם ערוצי חדשות זרים", כך דיווחו כלי תקשורת ממלכתיים באיראן. "ארגון הביון של משמרות המהפכה עצר אזרח בריטי-איראני שתקשר עם ה-BBC (בשפה הפרסית) ועם ערוץ איראן אינטרנשיונל", כך דיווחה רשת החדשות של הרפובליקה האסלאמית של איראן, וציינה כי האדם נולד בבריטניה.

טהראן מאשימה את הערוצים בשפה הפרסית בתמיכה בתנועות המחאה כבר יותר מחודשיים נגד המשטר האיראני, בעקבות מותה של האישה הכורדית בת ה-22 מחסה אמיני במעצר המשטרה. טהראן גם עצרה שבעה אזרחים צרפתים, כולל שניים ב-12 בנובמבר.

המשטר האיראני הפך יותר ויותר אובססיבי לתפקידם של ערוצים המשודרים בלוויין מלונדון לאיראן, בטענה שהם "פרי יצירתם של סוכנים זרים וחלק מקונספירציה רחבה יותר להפיץ שקרים ולהוריד את הממשלה על ברכיה". BBC וערוץ איראן אינטרנשיונל נחשבים באיראן ל"גורמי טרור", כמו גם קבוצת ערוצים אנונימיים בטלגרם, דיווחו על ההפגנות בפרסית.

המשטר אמר שכל תקשורת ערוץ חדשות זר, עלולה להיחשב כפשע. יותר מ-65 עיתונאים מאיראן נעצרו, עיתון אחד נסגר בגלל פרסום דיווח על מותו של ילד בן 10 מירי של שוטרים בהפגנה. שני עיתונאים של הערוץ 'איראן אינטרנשיונל' הוזהרו על ידי משטרת לונדון לנקוט אמצעי זהירות מאחר שמשטרת לונדון מאמינה שיש איום אמין על חייהם מצד המשטר האיראני.

מועצת זכויות האדם של האו"ם תתכנס היום לבקשת גרמניה ואיסלנד כדי להצביע אם להקים משלחת לבירור עובדות על רקע ההפגנות והפרות זכויות האדם.

איראן BBC טלוויזיה בריטניה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד