כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
משטר רשע

איראן משתמשת באמבולנסים כדי לדכא הפגנות

עדי ראיה וניתוחי וידאו חושפים כיצד המדינה האיסלאמית משתמשת באמבולנסים כדי לחדור להפגנות ולעצור מפגינים. שימוש כזה באמבולנסים, שלדברי מומחים מפר נורמות בינלאומיות של חוסר משוא פנים רפואי, ומוכיח עד כמה הממשלה נקטה בניסיון לדכא את ההפגנות ברחבי איראן

איראן משתמשת באמבולנסים כדי לדכא הפגנות
אילוסטרציה צילום: pixabay

בתחילת אוקטובר, כחודש לאחר ההפגנות נגד המשטר באיראן, דיווח תושב טהראן שראה לפחות שלושה מפגינים נדחפים לאמבולנס במהלך הפגנה של סטודנטים. אך התושב אמר כי נראה כי המפגינים לא נפצעו. בערך באותו זמן, ניקי, סטודנטית באוניברסיטה בטהראן, אמרה שראתה את כוחות הביטחון משתמשים באמבולנסים כדי לעכב מפגינים בצומת.

"הם תפסו אנשים" היא אמרה ל'ניו יורק טיימס'. "הם הכניסו אותם לאמבולנס, כיבו את האורות. היו הרבה אנשים מאחור". לאחר מכן, האמבולנס נסע ברחוב, לדבריה. "לא ראיתי איפה הם הורידו את האנשים, אבל ראיתי שיש אנשים נורמליים בפנים, כמו נערות צעירות".

ההפגנות הקוראות לשינוי חברתי ופוליטי נרחב שפרצו בספטמבר האחרון, הובילו לדיכוי אכזרי של כוחות הביטחון של איראן, עם יותר מ-14,000 איש שנעצרו, לפי האו"ם. לפחות 326 בני אדם נהרגו, כך לפי ארגון זכויות אדם לא ממשלתי שבסיסו בנורווגיה. ההפגנות החלו בעקבות מותה של מחסה אמיני, הידועה בשם משפחתה הכורדי, ג'ינה שהתה במעצר של משטרת המוסר של איראן והוכתה בעיקר על ידי נשים.

חלק מהתקיפה הזו, על פי עדים ועשרות סרטונים ותמונות שנבדקו על ידי ה'ניו יורק טיימס', כלל שימוש באמבולנסים על ידי כוחות הביטחון כדי לחדור להפגנות ולעצור מפגינים. כמעט כל העדים שהתראיינו לעיתון דיברו בתנאי של אנונימיות מחשש לנקמה מהממשלה.

שימוש כזה באמבולנסים, שלדברי מומחים מפר נורמות בינלאומיות של חוסר משוא פנים רפואי, ומראה עד כמה הממשלה נקטה בניסיון לדכא את ההפגנות ברחבי איראן. "אנשים יפחדו לפנות לטיפול רפואי, כלומר יותר אנשים ימותו", אמרה רוהיני האר, עוזרת פרופסור בבית הספר לבריאות הציבור באוניברסיטת ברקלי. "לשירותי הבריאות יש אמינות בגלל הרעיון של חוסר משוא פנים. זה הרעיון הבסיסי של 'אל תזיק' ושימוש לרעה באמבולנסים מפר את זה בבירור".

עובד מסעדה בן 37 סיפר לעיתון, ​​כי ראה אמבולנסים נכנסים לקמפוסים של האוניברסיטה במהלך הפגנות כמעט מדי יום, וכוחות הביטחון במדים יוצאים מהם. הוא עובד ליד שלוש אוניברסיטאות גדולות בטהרן, שם הוא רואה הפגנות יומיומיות. הוא גם השתתף בהפגנות אחרות ואמר שראה כוחות הביטחון משתמשים באמבולנסים גם שם.

בראיון אמר אחד מהמפגינים בטהרן שאנשים רבים מטפלים בפציעותיהם בבית במקום ללכת לבית החולים בגלל פחד. "הרגשנו הכי לא בטוחים כשראינו משטרה. אבל יש לנו רמה חדשה של פחד, עכשיו אנחנו מרגישים את הכאבים הכי גרועים כשאנחנו רואים אמבולנסים", אמר

איראן ניו יורק טיימס הפגנות באיראן אמבולנסים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד