כ' ניסן התשפ"ד
28.04.2024
צרות בצרורות

שופט בניו יורק קבע תאריך למשפט משפחת טראמפ

דונלד טראמפ ושלושת ילדיו יעמדו למשפט בסוף השנה הבאה בתביעה אזרחית שהגישה התובעת הכללית של ניו יורק המאשימה אותם בהונאה, כך קבע שופט ביום שלישי. התובעת ביקשה מטראמפ לשלם קנסות של 250 מיליון דולר לפחות, סכום שלדבריה הוא הרוויח מההונאה

שופט בניו יורק קבע תאריך למשפט משפחת טראמפ
מגדלי טראמפ: אילוסטרציה צילום: Pixabay

השופט ארתור אנגורון מבית המשפט העליון במנהטן קבע תאריך משפט ב-2 באוקטובר 2023 בפרשה שטוענת שטראמפ ובני משפחתו הטעו את ערכם של נכסים כדי להעשיר את עצמם. המשפט - ושלל תיקי חקירה פליליים, אזרחיים שטראמפ מתמודד איתם - יסבכו ככל הנראה את התמודדותו של הנשיא לשעבר לכהונה שנייה בתפקיד, עליה הכריז בשבוע שעבר.

התאריך, שעורכי הדין של טראמפ עשויים לנסות לעכב, יתקרב לתחילת עונת הפריימריז למועמדות הרפובליקנית לנשיאות ב-2024. התובעת הבכירה של ניו יורק, לטיטיה ג'יימס, תבעה בספטמבר את טראמפ, דונלד טראמפ ג'וניור, אריק טראמפ, איוונקה טראמפ וארגון טראמפ בטענה שהם שיקרו לרשויות המס במשך שנים.

היא אמרה שהם סיפקו הצהרות מלאות בהונאה של השווי הנקי של טראמפ והערכות נכסים כוזבות "כדי להשיג הלוואות, ולקבל הטבות ביטוח ולשלם מסים נמוכים יותר". ג'יימס ביקשה מטראמפ לשלם קנסות של 250 מיליון דולר לפחות סכום שלדבריה הוא הרוויח מההונאה - ושיאסור על משפחתו לנהל עסקים במדינה. למשרדה אין סמכות להגיש כתב אישום פלילי בתיק. טראמפ, בן 76, אומר שהתביעה היא ממניעים פוליטיים. הוא ניסה שוב ושוב לבטל אותה.

טראמפ ספג מכה משפטית נוספת ביום שלישי האחרון כאשר בית המשפט העליון אישר לפרסם את החזרי המס שלו לוועדה של בית הנבחרים. בניגוד לנשיאים מאז שנות ה-70, טראמפ סירב לפרסם את הרישומים בזמן כהונתו ופנה לבתי המשפט כדי לחסום את בקשת הקונגרס.

נראה היה שהמאבק המשפטי הזה הגיע לקצה הדרך כאשר השופטים קבעו ללא הערות כי יש למסור את ההחזרים, הוועדה ביקשה החזרי מס מטראמפ ומסמכים נוספים הקשורים אליו לשנים 2015 עד 2020. מסירת ההחזרים לוועדה אינה אומרת בהכרח שהם יהיו זמינים לציבור.

המהלך מגיע כשנותרו מספר שבועות בלבד לתקופת הקונגרס הנוכחי, והמחוקקים הרפובליקנים ישתלטו על בית הנבחרים בינואר לאחר שזכו ברוב בבחירות האמצע ב-8 בנובמבר. למרות שבית המשפט העליון עבר מהפכה והוא בעל רוב שמרן, שופטיו מעולם לא פסקו לטובתו בתחום זה, ובמיוחד אישרו בשנת 2020 את העברת רישומי המס ומסמכים העסקיים שלו למשרד התובע המחוזי במנהטן.

התובעים במנהטן האשימו את ארגון טראמפ בהסתרת פיצויים ששילם למנהלים בכירים בין 2005 ל-2021. טראמפ גם עומד בפני בדיקה משפטית בשל מאמציו לבטל את תוצאות הבחירות בנובמבר 2020 במהלך המתקפה ב-6 בינואר 2021 על הקפיטול האמריקאי. על ידי תומכיו.

איוונקה טראמפ דונלד טראמפ חקירות טראמפ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד