י"ט ניסן התשפ"ד
27.04.2024
חוזרים לאחור?

באצטדיון: הטליבאן היכה 12 אנשים בפני קהל

הטליבאן היכה ביום רביעי שלוש נשים ותשעה גברים לעיני מאות צופים באצטדיון ספורט מה שאותת על חידוש צורת הענישה האכזרית של הארגון הדתי הקיצוני שהייתה סימן היכר של שלטונם בשנות ה-90

באצטדיון:  הטליבאן היכה 12 אנשים בפני קהל
לוחמי טאליבן: אילוסטרציה צילום: צילום מסך

משרדו של מושל מחוז לוגאר, דרומית לבירת קאבול, הזמין "חוקרים מכובדים, זקנים, מנהיגי שבטים ואנשים מקומיים" לאצטדיון בעיירה פול עלאם שבלוגאר. ההזמנות לאירוע פורסמו במדיה החברתית. שלוש נשים ותשעה גברים הוכו לעיני מאות צופים באצטדיון ספורט מה שאותת על חידוש צורת הענישה האכזרית שהיתה מוכרת בשנות ה-90..

אלה שנענשו קיבלו בין 21 ל-39 מלקות כל אחד, לאחר שהורשעו בבית משפט מקומי בגניבה ובעבירות נוספות, כך אמר פקיד במשרד המושל שדיבר בעילום שם לסוכנות הידיעות רויטרס, כי אסור לו לדבר עם התקשורת. הפקיד אמר שמאות אנשים השתתפו בהצלפות וכי הוטל איסור על צילום תמונות ווידאו.

הצלפות פומביות כאלה, כמו גם הוצאות להורג פומביות וסקילות בגין פשעים לכאורה, היו נפוצים במהלך התקופה הראשונה של שלטון הטליבאן, מ-1996 עד 2001, כאשר החמושים גורשו החוצה בפלישה בראשות ארה"ב. לאחר התקוממות של 20 שנה, חזר הטליבאן לשלטון באוגוסט 2021, במקביל לנסיגת כוחות ארה"ב וכוחות זרים אחרים מהמדינה. בסמוך להשתלטותם השנייה על המדינה, הבטיח הטליבאן להיות מתון יותר ולאפשר זכויות נשים ומיעוטים. במקום זאת, הם הגבילו זכויות וחירויות, כולל איסור על חינוך ילדות מעבר לכיתה ו'.

ההצלפה הפומבית הראשונה מאז השתלטות הטליבאן בשנה שעברה התרחשה ב-11 בנובמבר, כאשר 19 גברים ונשים קיבלו 39 מלקות כל אחד בגין גניבה ובריחה מהבית. חידוש הנוהג הדגיש את כוונת הטליבאן לדבוק בפרשנותם המחמירה לחוק האסלאמי, או השריעה.

טאליבן אפגניסטן מלקות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד