י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
"קשה ומפחיד, לא האמנו שנחזור לזה"

הפחד והאימה חזרו לירושלים; פניות רבות למוקד המשטרה

הבחירות הללו היו בין היתר על סוגיית הביטחון האישי ונראה כי מאז נשמעו הדי הפיצוצים בבירה - תחושת הפחד והחרדה שבו על אזרחי ישראל שזוכרים לרעה את ימי האינתיפאדה שבהם שמענו מידי יום על מחבל שפוצץ עצמו או מטען חבלה רב עוצמה שקטל עשרות חפים מפשע

הפחד והאימה חזרו לירושלים; פניות רבות למוקד המשטרה
אילוסטרציה. למצולם אין קשר לכתבה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

הפיגוע הכפול בירושלים לפני 24 שעות החזיר את הישראלים לימי האינתיפאדה הראשונה באמצע שנות ה-80 והאינתיפאדה השנייה שפרצה באמצע שנת ה-2000 ונמשכה כחמש שנים עד 2005 ולוותה בעשרות פיגועים מזוויעים של מחבלים מתאבדים והנחת מטעני חבלה רבי עוצמה באוטובוסים, במסעדות ובמקומות הומי אדם נוספים עד ליציאה למבצע 'חומת מגן' שהכניס מאות פעילי טרור לכלא לצד חיסולם של ראשיהם. 

בייחוד שנכון לבוקר זה אין למערכת הביטחון קצה חוט, מי הארגון והאנשים שעומדים מאחורי הנחת שני המטענים רבי העוצמה מלאים בגולות ובברגים בתחנת האוטובוס כביש רמות ובכניסה לעיר שהובילו להירצחו של הנער אריה שצ'ופק הי"ד ולפציעתם של מעל 40, שלושה מהם במצב אנוש וקשה - העובדה שאותם בני עוולה עדיין לא נתפסו ועשויים אולי חס ושלום להמשיך ולפגע מטרידה את תושבי ירושלים שחוששים מפיגועים דומים. כמה מהם ששוחחו עם התקשורת שיתפו בתחושותיהם. 

"זה קשה ומפחיד, חשבנו שכבר לא יהיו פיגועים כאלה"

קרן קדוש, הבעלים של קפה קדוש בירושלים, תיארה בראיון לגל"צ את התחושות לאחר הפיגוע בעיר: "לא האמנתי שזה יקרה, זה קשה ומפחיד - כבר חשבנו שלא יהיו עוד פיגועים כאלה. בטוחה שהרבה מאוד אנשים שהתכוונו להגיע לירושלים לא הגיעו".

חרדים בירושלים | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

דוד, תושב ירושלים סיפר ל'כאן 11': "20 שנה אחורה זה מחזיר אותי, גם 40 שנה אחורה". "היו ימים ממש קשים", סיפר איוב לוי, סוחר בשוק מחנה יהודה. "פה לידנו, חבר טוב נהרג. פה בחוץ היו מלא פיגועים שרצינו לשכוח אבל אי אפשר". 

במשטרה קוראים לציבור לגלות ערנות לכל חפץ חשוד

ניצב משנה שלומי טובול, מפקד תחנת לב הבירה אמר בראיונות לתקשורת: "קורא לציבור לקרוא למשטרה אם רואים חפץ חשוד. הרבה זמן לא חווינו דפוס פעולה כזה של מפגעים, אבל מניח שלא חזרנו לימיים האלה. מעריכים שיש קשר בין שני הפיצוצים אבל אנחנו עדיין בשלבי חקירה מאוד ראשוניים".

לאורך יום האתמול התקבלו במשטרה עשרות טלפונים של אזרחים מודאגים על חפצים חשודים ודיווחים שונים על חשודים שנראו בכל רחבי ירושלים. המשטרה פרוסה ברחבי ירושלים בכוחות גדולים ומגיעה לכל אירוע במהירות שיא בשיתוף חבלנים וחוקרי משטרה, ומזכה את הזירות השונות מכל חשד. במשטרה מעודדים מהערנות המוגברת וקוראים לאזרחים להמשיך ולדווח על כל אירוע חריג למוקד 100 ללא היסוס. 

אילוסטרציה. צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

עדות למידת הרגישות בקרב תושבי ירושלים, הביא אמש כתבנו יאיר לוי שדיווח על מזוודה עזובה בשכונת מאה שערים שעוררה את חשד העוברים והשבים שמיהרו להתרחק ממנו להסתגר בבתים ולהזעיק את כוחות הביטחון. בחסדי שמים התברר כי מדובר בבהלת שווא.

הפיגוע הכפול בירושלים אריה שצ'ופק ירושלים חרדות אינתיפאדה שלישית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד