י"ב ניסן התשפ"ד
20.04.2024
אחרי סגירת המעברים

החמושים שחררו את גופת הצעיר הישראלי שנחטפה מבית החולים

אחרי שבמערכת הביטחון החליטו לסגור את המעברים לג'נין, החמושים הפלסטינים שהחזיקו בגופת הצעיר טירן פרו התקפלו - והשיבו את הגופה לישראל | בצהריים ייטמן ביישוב מגוריו - ביום הולדתו. אביו: "עכשיו נוכל להתאבל" | לפיד: מודה לכל מי שפעל ביממה האחרונה לסגירת המעגל

החמושים שחררו את גופת הצעיר הישראלי שנחטפה מבית החולים
רגעי חטיפת הגופה צילום: צילום מסך

גופתו של הצעיר הדרוזי טירן פרו, שנחטפה והוחזקה בידי חמושים בג'נין, הוחזרה הלילה לישראל והועברה לידי בני משפחתו. בכך הגיעה לסיומה הסאגה שהייתה עלולה להביא להסלמה ביטחונית משמעותית.

גופתו של פרו, שנחטפה שלשום מבית החולים בג'נין לאחר שנהרג בתאונת דרכים סמוך לעיר, שוחררה על ידי החמושים לאחר במערכת הביטחון החליטו לסגור את כל המעברים לעיר. הדבר הוביל ללחץ משמעותי נוסף מצד הרשות הפלסטינית וגורמים נוספים שהיו מעורבים במשא ומתן.

דובר צה"ל מסר הלילה כי לאחר מאמצים של מערכת הביטחון ובתיאום המנגנונים הפלסטינים והרשות, גופתו של טירן פרו, הצעיר הישראלי שנהרג בתאונת דרכים בג'נין, הועברה כעת למשפחתו בישראל. בשל כך, מתאם פעולות הממשלה בשטחים הודיע על חזרה לשגרה אזרחית מלאה ופתיחת המעברים גלבוע (ג׳למה) וסאלם.

שר הביטחון בני גנץ אמר: "אני מבקש להביע הערכה לרשות הפלסטינית על פעולתה להשבת טירן פרו ז"ל למשפחתו. מדובר בצעד הומניטארי בסיסי לאחר פעולה שפלה ובלתי אנושית. אני מבקש להודות לכוחות הביטחון ולכלל הגופים, המנהיגים והנציגים שפעלו בנחישות להשבתו. תנחומיי הכנים למשפחתו שגילתה גדלות נפש ומנהיגות ברגעים קשים."

ראש הממשלה יאיר לפיד, מסר לאחר החזרת גופתו של טירן פרו ז"ל: "שולח תנחומים מעומק הלב למשפחת פרו ולכל העדה הדרוזית על מותו הטרגי של טירן שהיה אמור לחגוג היום את יום הולדתו ה-18".

"החזרת גופתו למשפחתו היא המעט שיכולנו לעשות כדי להביא נחמה לביתם. אני מודה לכל מי שפעל ביממה האחרונה לסגירת המעגל העצוב הזה", הוסיף לפיד.

שחרור גופה ג'נין טירן פרו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 8 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד