כ"ג ניסן התשפ"ד
01.05.2024
חברים מספרים

"תמיד דאג לאחרים": בנתיבות מתקשים להתאושש מתאונת האברך

האברך הצעיר רבי שלום פרץ ז"ל, נדרס על ידי משאית, בשעה שהיה על גבי הקטנוע שלו • מותו נקבע בזירה, ואבל כבד ירד על נתיבות • בבית נותרו אלמנה ארבעה יתומים רכים, הקטן שבהם בן שמונה חודשים בלבד – הגדול בן חמש וחצי

"תמיד דאג לאחרים": בנתיבות מתקשים להתאושש מתאונת האברך
הלוויית הרב פרץ ז"ל צילום: באדיבות המצלם

"קשה מאוד לדבר על הרב שלום בלשון עבר", אומר נריה, אחד מחבריו הטובים של רבי שלום פרץ שנדרס למוות בנתיבות. "הרב שלום הוא דמות של אדם חי, הוא ידע לחיות ולנצל כל רגע מהחיים שלו לתורה, למעשי חסד, לשמח יהודים. הוא היה אדם מיוחד במינו, ועכשיו הוא איננו...".

לחצו כאן כדי לסייע לאלמנתו ויתומיו של רבי שלום פרץ ז"ל>>>

"הרב שלום התמודד עם מחסור תמידי", מספר נריה. "תמיד ידעתי שאין לו כסף, הוא היה יוצא בבוקר מהבית עם ארנק ריק, אין שקל. הקב"ה היה שולח לו מפה ומשם והוא היה מתגלגל ככה ומצליח לקנות את הדברים הדחופים.

"אבל למרות שהוא עצמו היה עני ואביון ולא היה לו כלום משלו, הוא תמיד דאג לאחרים והיה חושב על אברכים אחרים... "איך זה ישרוד אין לו כלום, חייבים לעזור לו", ככה הוא היה אומר כל הזמן. דואג לזולת. אדם עם נשמה גדולה ועם לב ענק...".

חבר נוסף שמעדיף שלא נכתוב את שמו, מספר על תלמיד חכם חריף ורב תושיה שנעדר לפתע מהנוף...

"למדת אתו בכולל במשך תקופה. תשמע, הוא היה אדם מאוד מעניין, מצד אחד היה המתמיד הכי גדול, ישב ולמד בשקידה רבה, ומצד שני הוא תמיד השאיר חצי עין פתוחה כדי לזהות אנשים במצוקה ולעזור להם. אם היה רואה מישהו הולך עם פנים נפולות, היה מגיע ומשמח אותו, לא תמיד הבנאדם הבין בכלל מה קורה פה, הוא סתם בא כאילו לשאול אותו איזו שאלה, או להתייעץ אתו באיזה עניין כדי לגרום לו להרגיש חשוב ומוערך שאנשים מתייעצים אתו.

"היו לו דרכים מאוד חכמות לעזור לאנשים, וזה למרות שהוא עצמו התמודד עם קשיים רבים, הילדים שלו סובלים מאלרגיות חריפות וזקוקים לתרופות יקרות, ולו עצמו לא היה שקל על הנשמה, אבל עם לב רחב כאולם, שכל הזמן חיפש איך לעזור לאנשים".

הרב שלום פרץ היה בדרכו לעוד יום לימודים בכולל האברכים, רכב על הקטנוע שלו כשמשאית כבדה הגיחה, כמו משום מקום, ודרסה אותו למוות.

בביתו נותרו ארבעה יתומים, הגדול רק בן חמש וחצי, והקטן בן שמונה חודשים בלבד!

המשפחה צברה לא מעט חובות, ורבי שלום תמיד ניסה בכל כוחו לכסות אותם, אבל ללא הצלחה מרובה.

כעת נותרה האלמנה השבורה והרצוצה כשהיא מטופלת בארבעה יתומים רכים, הסובלים מאלרגיה חמורה, ואין בכוחה לממן את התרופות היקרות ואת המחיה הבסיסית שלה ושל ילדיה.

לחצו כאן כדי לסייע לאלמנתו ויתומיו של רבי שלום פרץ ז"ל>>>



קופת העיר פרץ

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד