כ"ה ניסן התשפ"ד
03.05.2024
ממצאים מדאיגים

רוב מקרי המוות מנגיף הקורונה - אנשים שחוסנו

לראשונה מאז תחילת מגפת הקורונה, רוב האמריקאים שמתים מהנגיף חוסנו לפחות חלקית, כך על פי ניתוח חדש של נתונים פדרליים ומדינתיים. חמישים ושמונה אחוז ממקרי המוות מנגיף הקורונה באוגוסט היו אנשים שחוסנו

רוב מקרי המוות מנגיף הקורונה - אנשים שחוסנו
מעבדת קורונה צילום: יוסי זליגר, פלאש 90

רוב מקרי המוות בארה"ב מנגיף הקורונה הם אנשים שחוסנו לפחות חלקית. היעילות ההולכת ופוחתת של חיסוני קורונה וזנים מדבקים של הנגיף המופצים לקשישים ולאנשים מדוכאי חיסון, הביאו ליותר מקרי מוות בקרב אלו שלקחו לפחות מנת חיסון אחת, כך מגלה ניתוח של 'וושינגטון פוסט' שפורסם ביום רביעי.

חמישים ושמונה אחוז ממקרי המוות מנגיף הקורונה באוגוסט היו אנשים שחוסנו לפחות חלקית. העיתון תיאר מגמה מטרידה שכן חלקם של מקרי המוות של אנשים שחוסנו עלה בהתמדה במהלך השנה האחרונה.

בספטמבר 2021, מחוסנים היוו רק 23 אחוז ממקרי המוות מנגיף הקורונה. בינואר ובפברואר השנה, זה הגיע עד 42 אחוזים. "אנחנו כבר לא יכולים לומר שזו מגיפה של לא מחוסנים", אמרה סגנית נשיא קרן משפחת קייזר, סינתיה קוקס, שניהלה את הניתוח מטעם העיתון.

פקידי בריאות בכירים דחקו שוב ושוב באמריקאים להשלים את סדרת החיסונים העיקריים שלהם ולקבל בוסטר כדי למקסם את ההגנה של החיסונים נגד קורונה.

באוקטובר האחרון, בית המשפט העליון של מדינת ניו יורק הורה להחזיר את כל העובדים שפוטרו בגלל חוק החיסון של העיר ניו יורק, ולתת להם פיצויים, לאחר שמצא ש"ההתחסנות אינה מונעת מאדם להידבק או להעביר את הנגיף".

קורונה מוות חיסון לקורונה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 18 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד