כ"ו ניסן התשפ"ד
04.05.2024
התיקים יפוצלו

בן גביר לקראת חתימת הסכם קואליציוני; אלה המחלוקות שנותרו

לאחר שכמעט נחתם אמש הסכם מול ש"ס, גם בגזרת 'עוצמה יהודית' הליכוד רושם לעצמו התקדמות משמעותית בדרך לחתימה על ההסכם הקואליציוני - כדי לפתור את המחלוקות, הוחלט לפצל שני משרדים לארבעה | המחלוקות שנותרו: יישום הבטחות אידיאולוגיות וסעיפים שונים

בן גביר לקראת חתימת הסכם קואליציוני; אלה המחלוקות שנותרו
נתניהו עם בן גביר צילום: דוברות הליכוד

המגעים להקמת ממשלה: הליכוד ועוצמה יהודית קרובים לסגירה על הסכם קואליציוני לאחר שהערב (חמישי) נרשמה פריצת דרך סביב המחלוקת העיקרית, אך עדיין נותרו עוד מספר פערים שניתנים לגישור.

בן גביר, שלו כבר הובטח מיד אחרי הבחירות את משרד הביטחון פנים, התעקש על משרד הנגב והגליל ואף הודיע שבלי השפעה על האזורים הללו לא ייכנס לממשלה - אלא שזהו משרד שגם בש"ס, שהחזיקו בו בשנים האחרונות, דרשו אותו.

לאחר מספר שיחות ביומיים האחרונים סוכם על פשרה בין הצדדים, כאשר התיק יפוצל: 'עוצמה יהודית' תחזיק בנגב ובגליל, ש"ס במשרד הפריפריה. בנוסף לכך, סוכם כי בן גביר יקבל עבור חבר רשימתו את תיק מורשת, שיפוצל ממשרד ירושלים.

בן גביר וגולדקנופף השבוע בכנסת | צילום: יונתן זינדל, פלאש 90.

אלא שלמרות ההתקדמות, עדיין נותרו פערים בין הצדדים, בעיקר בנושאים מהותיים כמו יישום הבטחות הליכוד להסדרת ההתיישבות הצעירה וקיום ישיבת חומש, ועוד סעיפים בתחומים שונים. "יש התקדמות גדולה אבל אין עדיין חתימה", נמסר מטעם המפלגה.

ההתקדמות מול בן גביר מגיעה לאחר הסגירה הכמעט מוחלטת אמש מול ש"ס, כשהאגוזים הקשים לפיצוח הם 'יהדות התורה' ובצלאל סמוטריץ' - שמולו כבר לא מתנהלות שיחות מאז יום שלישי, לאחר פיצוץ בעקבות טענתו כי 'הליכוד' חזר בו מהסיכומים על סמכויות שיקבל.

איתמר בן גביר משא ומתן קואליציוני עוצמה יהודית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד