י"ז ניסן התשפ"ד
25.04.2024
התיעוד שהמשטרה סירבה לפרסם

ממניע אנטישמי? רכב דוהר לעבר עגלת הפעוט החרדי ומעיף אותה

מכונית פגעה בעגלת פעוט חרדי במונטריאול שבקנדה, אך המשטרה סירבה לפרסם את הצילומים. גולשים שיתפו תיעוד ממצלמת אבטחה משום שהתרשמו שהמשטרה לא מתייחסת לאירוע ברצינות | הארגונים היהודים ביקרו את התנהלות המשטרה | ראש העיר: "אלימות שלא ניתן לתאר"

ממניע אנטישמי? רכב דוהר לעבר עגלת הפעוט החרדי ומעיף אותה
הפגיעה בעגלת התינוק צילום: צילום מסך

אזרחים במונטריאול שבקנדה פרסמו תיעוד של מכונית פוגעת בעגלת תינוק חרדי שהובילה אמו, לאחר שהמשטרה סירבה לפרסם את הצילומים.

התקרית אירעה בסביבות השעה 14:40 ביום רביעי, 16 בנובמבר בפינת הרחובות בלומפילד וג'ואי במונטריאול. בסרטון נראית האם מנסה לחצות את הרחוב תוך שהיא מובילה עגלת תינוק, כשרכב נראה מתקרב, מאיץ ומתנגש ישירות בעגלה. כלומר נראה שמדובר במעשה מכוון אולי על רקע אנטישמי ולא בתאונה.

מתנדבי ארגון הצלה מונטריאול הגיעו לזירה במהירות ופינו את הפעוט בן השנה שבדרך נס לא סבל מפציעות חמורות לבית החולים. המשטרה סירבה לפרסם את הצילומים של האירוע בטענה שהם באיכות נמוכה מכדי לזהות את הרכב.

"אנחנו מודאגים מהתאונה הזו", אמר פעיל בקהילה החרדית מאייר פייג לעיתון Montreal Gazette והוסיף, "נראה היה שהמשטרה לא מתייחסת לזה ברצינות. במשך יותר משבוע לא שמענו שהם שלחו הודעה או תיאור או שהם עשו משהו כדי לברר מי זה, אז הקהילה נעשתה מודאגת מאוד".

"הרבה אנשים פנו אליי ואמרו שהם מרגישים שהמשטרה לא מגיבה כראוי למצב", אמר. "אולי מישהו פספס, אני יודע שבאופן כללי הם טובים מאוד עם הדברים האלה, ועכשיו אני סמוך ובטוח שהם חוקרים באופן פעיל".

במשטרה אומרים כי היעדר פגיעה הוביל את המשטרה להחליט שלא לפרסם מיד את האירוע ביום שבו התרחש. במשטרה אישרו כי האירוע נמצא בחקירה מאז השבוע שעבר. מאיר פייג אמר כי העגלה התהפכה כתוצאה מההתנגשות, אך הילד היה קשור היטב, כך שהוא לא נפל. ובכל זאת, אמר פייג, "התקרית מטרידה, במיוחד מכיוון שהמכונית לא האטה לפני או אפילו אחרי ההתנגשות".

הארגון היהודי 'בני ברית' קנדה פרסם הצהרה שבה נאמר כי הם "מוטרדים מאוד מסרטון שמסתובב באינטרנט המתאר רכב שנראה לכאורה פוגע באישה יהודייה אורתודוקסית ובתינוקה". בהצהרה נאמר כי ארגון בני ברית והליגה לזכויות האדם שלה חוקרים ועובדים בשיתוף פעולה הדוק עם המועצה החסידית היהודית של קוויבק. הארגון גם אמר שהוא בקשר עם רשויות אכיפת החוק.

"התמונות של הנהג המאיץ מול אמא והתינוק שלה הן אלימות שלא ניתן לתאר", צייצה ביום רביעי ראש עיריית מונטריאול, ולרי פלנטה. "למרבה המזל, הם בריאים ושלמים".

עגלת תינוק מונטיראול קנדה משטרת מונטריאול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד