י"ח ניסן התשפ"ד
26.04.2024
"מטרתה לזרוע תודעה באמצעות הפחד"

פריצת ההאקרים למצלמות בירושלים: "מדובר בקפיצת מדרגה"

רפי פרנקו, לשעבר סגן ראש מערך הסייבר הלאומי, מתייחס לפרסום צילומי הפיגוע בירושלים, בידי האקרים איראניים שחדרו למצלמות בישראל ואומר: "זה בכל זאת מראה על יכולות, ואני אינני נוטה לזלזל באויבים שלי"

פריצת ההאקרים למצלמות בירושלים: "מדובר בקפיצת מדרגה"
מצלמת האבטחה שנפרצה צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

רפי פרנקו, לשעבר סגן ראש מערך הסייבר הלאומי, ומייסד 'קוד בלו' לניהול משברי סייבר, שוחח עם אריה אלדד ורוני בר און ברדיו 103FM והביא את הפרשנות ליכולת שהציגו ההאקרים הפרו איראנים, שהדליפו תיעוד של הפיגוע בירושלים, לאחר שחדרו למצלמות של גוף ביטחוני.

בפתח הריאיון ביקש להסביר מהי קבוצת 'מטה משה', ואמר: "מטה משה היא קבוצה פרו איראנית המסונפת בצורה כזו או אחרת למשמרות המהפכה ומטרתה לזרוע תודעה על ידי מרכיב הפחד. מטרתה המרכזית היא פרסום פרטים אישיים לכאורה ממערכות רגישות. מבחינתם, ההישג מבחינתם הוא בתודעה ובהשפעה על הנרטיב ועל השיח. לרוב המידע מושג מצד גימל ולא מהמקורות עצמם. הם יודעים לעשות עריכה יפה ואפקטים טובים".

לדבריו גם בישראל וגם בעולם קיימות עשרות אלפי מצלמות שחשופות באינטרנט. עם זאת הזכיר: "כל עוד המצלמה לא שולטת על תהליך יצור מאוד רגיש במדינה, אז זה חוזר לעולם ההשפעה והתודעה". יחד עם זאת ביקש להדגיש: "אכן, טוב היה שמצלמה כזו הייתה מוגנת טוב יותר. כל עוד המצלמה לא שולטת על איזשהו תהליך יצור רגיש במדינה זה קשור לעולם התוכן של שליטה בתודעה. כן מעניין, וזו קפיצת מדרגה, שהם החליטו לאתר את המצלמה, בזמן הנכון ולמחוק את התוכן. זה בכל זאת מראה על יכולות, ואני אינני נוטה לזלזל באויבים שלי".

לסיום התייחס לתופעת הפייק ניוז, ואמר: "קשה מאוד לעצור פייק ניוז. אנחנו מכירים את עולם הפייק ניוז ויודעים שהוא מתגלגל מהר מאוד. הדרך היחידה להתמודד עם פייק ניוז היא להכיר את העולם הזה ולהיות יותר אחראיים על המידע שלנו. לצערי, אין דרך טכנולוגית למנוע פייק ניוז".

האקרים הפיגוע הכפול בירושלים איראנים מצלמות אבטחה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד