י"ח אדר ב' התשפ"ד
28.03.2024
שם משרדו ישונה

נחתם הסכם ראשון בין הליכוד לבן גביר; זוהי חלוקת התיקים

צעד משמעותי ראשון לקראת השבעת הממשלה ה-37 והשישית בראשות בנימין נתניהו. לפנות בוקר נחתם הסכם קואליציוני ראשון בין 'הליכוד' ל'עוצמה יהודית' של בן גביר, כשבינתיים פורסמה רשימת התפקידים שתקבל המפלגה | אחרי שבת ייחתם ההסכם המלא על שלל הסעיפים

נחתם הסכם ראשון בין הליכוד לבן גביר; זוהי חלוקת התיקים
איתמר בן גביר/בנימין נתניהו צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

הבוקר (שישי) הודיעו בליכוד כי נחתם הסכם קואליציוני ראשון עם מפלגת 'עוצמה יהודית' בדרך להקמת ממשלה, ההסכם הוא רק נספח תפקידים, כשאחרי שבת ייחתם ההסכם הקואליציוני המלא.

מדובר בחתימה שמטרתה לבודד את מפלגת 'הציונות הדתית' של בצלאל סמוטריץ' שעדיין מערימה קשיים מול הליכוד ולא הגיעה להבנות סופיות שהבשילו לחתימת הסכם.

לפי הסיכום; עוצמה יהודית תקבל את השר לביטחון לאומי (השר לביטחון פנים מורחב), שר הנגב הגליל והחוסן הלאומי - שיהיה אחראי גם על השכונות, שר המורשת, סגן שר הכלכלה, יו"ר ועדה לביטחון הפנים ויו"ר הועדה לקרן ישראל ברוטציה.

כמו כן יוקם משמר לאומי רחב היקף, שתפקידו להחזיר את המשילות לרחובות. 

חתימת ההסכם בין יריב לוין מ'הליכוד' לעו"ד חנמאל דורפמן מטעם 'עוצמה יהודית'.

הנספח מקרב את חתימת ההסכם המלא שיכלול תקציבים, נושאים מהותיים וקווי יסוד. הנספח להסכם מצטרף לסיכומים בשבוע החולף, לפיהם יוסדר מעמד חומש, תוסדר הישיבה באביתר, תוסדר ההתיישבות הצעירה, חוק הפרוטקשן עד 10 שנות מאסר, וחוק דרומי מורחב שיאפשר לירות בגנבי נשק מבסיסים.

לפי הסיכום, עוצמה יהודית תקבל את המשרד לביטחון פנים עם סמכויות נרחבות ובין היתר המשטרה הירוקה, הסיירת הירוקה, הרשות לאכיפה במקרקעין ומג"ב איו"ש - והמשרד ייקרא מעתה המשרד לביטחון לאומי.

בראש המשרד יעמוד יו"ר עוצמה יהודית איתמר בן גביר שיכהן גם כשר בקבינט וחבר וועדות השרים השונות.

עוד סוכם כי לטובת חיזוק המשילות, הסדר הציבורי, הביטחון האישי, המלחמה בארגוני הפשע והפרוטקשן, יוקם משמר לאומי רחב היקף, ויורחב מערך התקינה של המילואים במג"ב לתפקוד מלא.

בנוסף על פי ההסכם, עוצמה יהודית קיבלה את המשרד לפיתוח הנגב והגליל. הוסכם בין הליכוד לעוצמה יהודית על הרחבת סמכויות ותחומי הפעולה של המשרד, והוא ייקרא המשרד לפיתוח הנגב והגליל והחוסן לאומי. המשרד החדש יתוקצב בסכום של שני מיליארד ש"ח בשנה, לטובת פיתוח והעצמת הנגב הגליל והשכונות, הגברת מנועי צמיחה במרכזי הצעירים, דאגה לאזרחים ותיקים, וביצוע פרויקטים לאומיים לטובת חיזוק החברה הישראלית. בראשה יעמוד יצחק וסרלאוף.

השר המיועד יצחק וסרלאוף והשר המיועד בן גביר השבוע בכנסת | צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90.

כמו כן, תקבל עוצמה יהודית את המשרד למורשת, בראשה יעמוד עמיחי אליהו שיעסוק בכל אתרי המורשת והעתיקות בישראל כולל יהודה ושומרון. המשרד למורשת יכלול בתוכו גם את רשות העתיקות, המועצה לשימור אתרים ויפעל לפיתוח ושימור ההיסטוריה של עם ישראל.

עוד תקבל עוצמה יהודית את ראשות ועדת ביטחון הפנים, ראשות ועדת קרן לאזרחי ישראל ברוטציה, וסגן שר במשרד הכלכלה.

ח"כ יריב לוין מרכז צוות המו"מ של הליכוד מסר: "אני מברך על חתימת ההסכם עם סיעת עוצמה יהודית שהוא ההסכם הראשון בדרך להקמת ממשלת ימין יציבה בראשותו של בנימין נתניהו שתצעיד את מדינת ישראל לשנים טובות".

ח"כ איתמר בן גביר מסר בתגובה: "עשינו הלילה צעד חשוב להקמת ממשלת ימין מלא מלא. החזרת הביטחון לרחובות דאגה לנגב לגליל ולחוסן הלאומי לאזרחים ותיקים ולמרכזי צעירים כמו גם לאתרי המורשת בישראל. אני שמח שהסיכום על המשרדים שעוצמה יהודית תקבל יאפשר לנו לממש את הבטחות הבחירות שלנו - לביטחון ולחיזוק הנגב, הגליל והפריפריה".

בן גביר הוסיף: "אני קורא לכל סיעות הימין להקים ממשלת ימין מלא מלא במהירות האפשרית. אסור שלפיד וגנץ ישלטו במדינת ישראל יום אחד נוסף".

איתמר בן גביר עוצמה יהודית הסכם קואליציוני

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.message }}
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד