כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
החיסול המסתורי בדמשק

ראשי משמרות המהפכה השתתפו בהלוויית הקצין שחוסל

המוני בני אדם השתתפו בהלווייתו של דאוד ג'עפרי, קצין משמרות המהפכה, שחוסל שלשום בסוריה. בין הנוכחים, מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי, ומפקד זרוע האוויר והחלל אמיר עלי חאג'יזאדה. על פי הדיווחים, הקצין נטל חלק בהפעלת המל"ט נגד המכלית של איש העסקים הישראלי

ראשי משמרות המהפכה השתתפו בהלוויית הקצין שחוסל
דאוד ג'עפרי צילום: באדיבות המצלם

המוני בני אדם השתתפו בהלווייתו של דאוד ג'עפרי, קצין משמרות המהפכה, שחוסל שלשום בסוריה. בין הנוכחים בהלוויה שנערכה בטהראן, היה גם מפקד משמרות המהפכה חוסיין סלאמי, ומפקד זרוע האוויר והחלל אמיר עלי חאג'יזאדה, מה שיכול ללמד על חשיבותו של הקצין שחוסל.

באיראן מסרו כי ג'עפרי פעל בסוריה בתפקיד יועץ. סוכנות הידיעות AP ציטטה אמש את המצפה הסורי לזכויות אדם, גוף אופוזיציה היושב בלונדון, שדיווח כי ג'עפרי היה מומחה בתחום המל"טים וההגנה האווירית. על פי הדיווח של ארגון האופוזיציה, ג'עפרי נהרג יחד עם שומר ראשו הסורי שישב עימו ברכב, בעקבות הפעלת מטען צד בכביש שבו נסעו, באזור סיידה זיינאב, פרוור דרומי של דמשק.

המאבטח של ג'עפרי נהרג במקום, ואילו הוא נפצע קשה ונלקח להמשך טיפול בבית החולים – שם מת מפצעיו. סוכנות הידיעות האיראנית תסנים דיווחה שג'עפרי היה חלק מצוות הלוחמים שעצרו לוחמי מארינס אמריקניים במפרץ הפרסי לפני כמה שנים. בעקבות המבצע המוצלח אז, זכו הלוחמים, ובהם גם ג'עפרי לפגישה פנים אל פנים עם מנהיג איראן ח'אמנהאי.

באיראן מאשימים כמובן את ישראל שעומדת מאחורי חיסולו של ג'עפרי. הפגיעה המיוחסת בקצין בכיר איראני, שעל פי הדיווחים וההערכות לקח חלק בפעילות המל"טים של גורמי משמרות המהפכה על אדמת סוריה, מגיעה כמה ימים לאחר שמל"ט איראני תוקף מדגם שהאד-136 – פגע במכלית נפט של איש העסקים הישראלי עידן עופר במפרץ עומאן.

איראן חיסול ממוקד דמשק

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד