כ"א ניסן התשפ"ד
29.04.2024
נאבקים על הליבה

ארגון הישיבות בעתירה לבית המשפט: "התקנות אינן חוקתיות"

ארגון ישיבות בניו יורק פנה לבית המשפט בבקשה לקבלת צו מניעה נגד התקנות שאישרה מועצת החינוך של מדינת ניו יורק, שיחייבו את בתי הספר הפרטיים בניו יורק להוכיח כי לימודי החול בהם מספיקים. בכתב התביעה כתבו הרבנים: "להורים יש את הזכות הבסיסית לשלוט בגידול ובחינוך ילדיהם, אך התקנות החדשות מתעלמות מהאינטרס המוגן על ידי החוקה"

ארגון הישיבות בעתירה לבית המשפט: "התקנות אינן חוקתיות"
חרדים בניו יורק צילום: מנדי הכטמן, פלאש 90

ניו יורק: ארגון ישיבות מקומי הגיש בקשה לבית המשפט לקבלת צו מניעה נגד התקנות שקבעה מועצת החינוך של מדינת ניו יורק לפני כחודשיים, שעשויות לפגוע במוסדות החינוך החרדיים ולכפות עליהם להוסיף לימודי ליבה למערכת.

לפני כחודשיים העבירה מדינת ניו יורק חוק המעניק למדינה שליטה על תכנית הלימודים בלימודי חול בבתי ספר פרטיים, כולל בתי ספר חרדיים וישיבות. התקנות החדשות בנושא לימודי החול בבתי הספר הפרטיים מחייבות כל בית ספר להוכיח לגורמים רשמיים במדינה שתוכנית הלימודים שלהם "מקבילה לפחות באופן מהותי" לזו המוצעת בבתי ספר ציבוריים. לא ברור עדיין כיצד הישיבות יתמודדו עם החוקים החדשים, אך ברור כי אלו יהוו קושי גדול עבורן.

במכתב התביעה שהגיש ארגון הישיבות לבית המשפט, עליו חתומים ראשי ישיבות, אקדמאים וראשי הקהילות היהודיות בניו יורק, נכתב: "להורים יש את הזכות הבסיסית לשלוט בגידול ובחינוך ילדיהם, אך התקנות החדשות מתעלמות מהאינטרס המוגן ע"י החוקה, בכך שמוסרים את השליטה על תוכניות הלימודים בישיבות לרשויות בתי הספר המקומיות".

"התקנות גם אינן חוקתיות משום שהן מעניקות יחס מחמיר יותר להתנהגות דתית מאשר לתוכניות חילוניות, ומטילות דרישות מחמירות יותר על תכניות הלימודים בישיבות, על השפה בה ניתן ללמד, ועל מי יכול ללמד אותן... זה מה שמועצת החינוך הלאומי בניו יורק התכוונה לאורך כל הדרך - לחוקק את התקנות החדשות כפי שהוצעו בתחילה, ללא קשר להערות הציבור שהתקבלו ולחלופות שהוצעו", נכתב.

בית המשפט אפשר למועצת החינוך בניו יורק לדון בבקשה זו של ארגון הישיבות לצו מניעה נגד התקנות החדשות עד חודש דצמבר, אז יפרסם את החלטתו בנוגע לבקשה.

ישיבות עצאמות החינוך ארה''ב

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד