ה' סיון התשפ"ד
11.06.2024
הרוסים פוגעים בתשתיות

חרסון: התושבים מבשלים על גבי גחלים בחצרות הבתים

נראה שרוסיה הצליחה להשיג במידה רבה את מבוקשה בתקופה האחרונה, והפגיעה בתשתיות החשמל של אוקראינה אכן משמעותיות מאוד. במחוז חרסון שממנו נסוגו הרוסים באחרונה, התשתיות כולן הושחתו עד היסוד, התושבים מבשלים על גבי גחלים בחצרות הבתים

חרסון: התושבים מבשלים על גבי גחלים בחצרות הבתים
מחזירים את החשמל באוקראינה צילום: צילום מסך

באוקראינה מצטיידים עם גנרטורים כדי להתמודד עם הפגיעה החמורה בתשתיות החשמל שנפגעו מתקיפות רוסיות. במקביל, רוסיה הצליחה להשיג במידה רבה את מבוקשה בתקופה האחרונה, והפגיעה בתשתיות החשמל של אוקראינה אכן משמעותיות מאוד.

במחוז חרסון שממנו נסוגו הרוסים באחרונה, התשתיות כולן הושחתו עד היסוד, התושבים מבשלים על גבי גחלים בחצרות הבתים, ומנסים להתחמם בעזרת מעילי פרווה עבים ושמיכות רבות.

בימים האחרונים גם הערים הגדולות באוקראינה, קייב ולבוב, נותרו ללא חשמל, ולפי דבריו של הנשיא זלנסקי כ-600 אלף בתים עדיין בלי חשמל. זאת, למרות שבימים האחרונים הוחזר החשמל לכ-600 אלף בתים אחרים, כחלק מהשיקום המהיר של נזקי ההתקפות הרוסיות. עם זאת, גם באזורים שהוחזר החשמל, הזרימה אינה רציפה, והפסקות חשמל הפכו תכופות מאוד.

על רקע זה, החלו מדינות אירופה להיערך בימים האחרונים לקראת העברת של גנרטורים רבים לידי אוקראינה, וכבר כיום ברחבי הערים האוקראיניות ניתן לשמוע גנרטורים פועלים כדבר שבשגרה. התכנית היא לרשת את המדינה בגנרטורים שיאפשרו להפעיל את כל תשתיות החירום, וגם לספק חשמל לבתי ספר ומוסדות ציבור, כמו גם לבתים של תושבים.

בשלב הראשון הקימה אוקראינה 440 'תחנות' ברחבי המדינה, בהן פועלים גנרטורים וכל החפץ בכך יכול לשבת בהן, להתחמם, להטעין את הטלפון או המחשב ולקרוא הודעות אימייל. הכוונה של הממשל האוקראיני היא להרחיב את היוזמה עוד יותר, כך שגם אם המדינה תסבול מהפסקות חשמל ממושכות במהלך החורף, התושבים יוכלו להתחמם ולקבל צלחת מרק חם ולהטעין את הטלפון הנייד.

מלחמת אוקראינה רוסיה חרסון הפסקות חשמל גנרטורים חימום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד