כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
מחאה מבית

אחייניתו של חמינאי קוראת לעולם לנתק קשרים עם איראן

‏פרידה מורדח'אני, אחייניתו של המנהיג העליון של איראן עלי חמינאי, פעילת זכויות אדם ואזרח, קראה לממשלות העולם לנתק את קשריהן עם איראן על רקע הדיכוי האלים של המחאות נגד המשטר. בסרטון שהעלתה מורדח'אני היא השוותה את דודה להיטלר ולסולמאני

אחייניתו של חמינאי קוראת לעולם לנתק קשרים עם איראן
מפגינים באיראן נגד המשטר צילום: Iran international

אחייניתו של המנהיג העליון האיראני, האייתוללה עלי חמינאי, פעילת זכויות אדם ידועה, קראה לממשלות זרות לנתק את כל הקשרים עם טהראן בשל הדיכוי האלים שלה נגד התסיסה שהתעוררה בעקבות מותה במעצר משטרתי של צעירה בת 22 שהוכתה למוות על ידי שוטרים ממשטרת החיג'אב.

בסרטון שפרסמה פרידה מורדח'אני, מהנדסת שאביה המנוח היה דמות אופוזיציה בולטת שהיה נשוי לאחותו של חמינאי, פורסם בתפוצה רחבה באינטרנט לאחר שהיא נעצרה ב-23 בנובמבר, כך דווחה סוכנות הידיעות רויטרס.

אביה, עלי מורדח'אני ארנג'ה, היה איש דת שיעי שהיה נשוי לאחותו של חמינאי ולאחרונה מת בטהרן לאחר שנים של בידוד עקב עמדתו נגד הרפובליקה האסלאמית.

בסרטון אמרה אחייניתו של חמינאי: "הו אנשים חופשיים, תהיו איתנו ותגידו לממשלות שלכם להפסיק לתמוך במשטר הרצחני ורוצח הילדים הזה, המשטר הזה אינו נאמן לאף אחד מעקרונותיו הדתיים ואינו יודע על כללים מלבד שמירה על כוח". עוד אמרה בסרטון: "עכשיו זה הזמן של כל המדינות החופשיות והדמוקרטיות להחזיר את נציגיהן מאיראן כמחווה סמלית ולגרש את נציגי המשטר האכזרי הזה ממדינותיהן".

סוכנות הידיעות HRANA דיווחה, כי ע-450 מפגינים נהרגו לאחר הפגנות שמתרחשות יותר מחודשיים כולל 63 קטינים. עוד דווח, כי 60 אנשי כוחות המשטר נהרגו ו-18,000 מפגינים נעצרו.

ההפגנות, שנוצרו בעקבות מותה של הצעירה האיראנית הכורדית מחסה אמיני לאחר מעצרה בגין "לבוש לא הולם", מציבות את אחד האתגרים החזקים ביותר לממסד הפקידותי במדינה מאז המהפכה האסלאמית ב-1979. המפגינים מאתגרים את הלגיטימיות של הרפובליקה האסלאמית, מפגינים מכל שכבות האוכלוסייה שרפו תמונות של חמינאי וקראו לנפילתה של השלטון השיעי באיראן.

איראן האיתוללה עלי חמינאי הפגנות באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד