י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
הפלסטינים דורשים מהאו"ם לפעול

אמו של המחבל מחווארה: "אני לא יכולה לחיות בלעדיו"

אמו של עמאר מופלח, המחבל מחווארה מבכה על מות בנה ומשחזרת: "שאלתי אותו לאן הוא יוצא, הוא סירב לענות לי. לא ציפיתי שזה מה שיקרה". אחיו של המחבל אמר: "החלום שלו מאז ומעולם היה להיות שהיד. היינו אסירים ביחד ב-2014. הוא שוחרר ונעצר שוב"

אמו של המחבל מחווארה: "אני לא יכולה לחיות בלעדיו"
האירוע בחווארה: המחבל מת במקום צילום: צילום מסך

אמו של עמאר מופלח, המחבל שביצע ביום שישי פיגוע דקירה וניסיון חטיפת נשק בחווארה מספרת: "שאלתי אותו לאן הוא יוצא, הוא סירב לענות לי. לא ציפיתי שזה מה שיקרה. הוא החיים שלי, מיוחד במינו, הכל עשיתי למענו. אני לא יכולה לחיות בלעדיו". אביו של המחבל אמר: "בני לא היה חמוש. לא היה לו סכין, נשק או כל אמצעי לתקיפה. הם (החיילים) אלה שתקפו אותו", כך דווח ב'כאן חדשות'.

אחיו של המחבל שיבח את מעשיו ואמר: "החלום שלו מאז ומעולם היה להיות שהיד. היינו אסירים ביחד ב-2014. הוא שוחרר ונעצר שוב. היו עימותים אתמול והוא נפצע מירי ברגלו. כל מה שהוא רצה זה להיות שהיד, השבח לקל".

דובר חמאס, עבד אללטיף אל-קאנוע, הגיב על האירוע בחווארה בו חוסל מחבל שדקר שוטר ביום שישי בכניסת שבת, ואומר כי מדובר ב"פשע ציוני נתעב שביצעו חיילי הכיבוש שהוציא להורג צעיר בדם קר, זה משקף את ההתנהגות התוקפנית והפשיסטית של הכיבוש". עוד אמר אל-קאנוע כי "ההסלמה בפשעי הכיבוש הציוני תיענה במעשי התנגדות והאויב ישלם את המחיר על פשעיו". עוד אמר אל-קאנוע כי "הפשע הזה צריך לגרום לכל הארגונים הבינלאומיים ומוסדות האו"ם להעמיד לדין את הכיבוש ולרדוף אחר הנהגתו וחייליו ולהביאם לבית הדין הבינלאומי", לשון ההודעה כפי שהובאה בערוץ הטלגרם של 'כאן פלסטינים'.

הטרוריסט עמאר מופלח.

משרד החוץ הפלסטיני גם מגנה את החיסול של המחבל ומכנה זאת "פשע ההוצאה להורג הנתעב של עמאר מופלח שנובע מהימלטותה של ישראל מעונש". בהודעה נכתב כי מדובר ב"פשע נגד האנושות ותוצאה של ההנחיות של הדרג הפוליטי שמקלות על החיילים את השימוש בירי חי על מנת להרוג את הפלסטינים". עוד נמסר כי משרד החוץ מטיל על ממשלת ישראל את "האחריות הישירה לפשע שמוכיח מחדש את תוכניותיה להסלים את המצב ולהרחיב את מעגל ההרג". כמו כן המשרד דורש ממועצת הביטחון של האו"ם להפסיק לפעול בסטנדרטים כפולים ביחסה לסוגיות בינלאומיות ולשאת באחריות לפשעים שחווה העם הפלסטיני, לשון ההודעה.

מנסה לחטוף נשק מקצין ומחוסל
דובר הג'יהאד האסלאמי בגדה המערבית, טארק עז א-דין, אומר כי "מחזה ההוצאה להורג בדם קר של השהיד עמאר מופלח לעיני כל העולם הוא פשע מלחמה באופן מלא שמוכיח פעם נוספת את ממדי הפשעים שמבצעים כוחות הכיבוש הציוני נגד בני עמנו".

סגן מזכ"ל חזבאללה, שיח' נעים קאסם, צייץ בחשבון הטוויטר שלו והתייחס לפיגוע הדקירה אתמול באזור חווארה: "פושע ציוני הרג צעיר פלסטיני חסר הגנה ליד שכם מול כל העולם, מי מגן על העם הפלסטיני מהפשעים של הציונים? מי מגן על העולם מפני סכנת הציונות? הפתרון הוא התנגדות מזוינת, ואין פתרון אחר חוץ מהשחרור וההגנה".

חווארה טרור פלסטיני חיזבאללה חמאס פיגוע דקירה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 16 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד