י"ב סיון התשפ"ד
18.06.2024
בחסות הביביזם

סמוטריץ׳ הוכיח שלא כל מי שמתנגד לביבי הוא שמאלן

עכשיו לאחר שנחתם הסכם בין הליכוד לציונות הדתית, אפשר לסכם את הסאגה שהתמשכה מרגע שנודעו תוצאות הבחירות ועד לרגע בו חתמה מפלגת הציונות הדתית עם הליכוד על הסכם קואליציוני. סמוטריץ' התעקש ובצדק על דברים שחשובים לו, והליכוד התעקש על דברים שחשובים לליכוד ובצדק, אבל השיח היה נוראי

סמוטריץ׳ הוכיח שלא כל מי שמתנגד לביבי הוא שמאלן
נתניהו עם גפני, סמוטריץ ודרעי צילום: אוליביה פיטוסי, פלאש 90

עוד לא הוקמה הממשלה החדשה, הממשלה בעזרת השם תקום בימים הקרובים, אבל דבר אחד אפשר כבר לסכם, השיח היה רעיל ולא פורפורציונלי בוודאי בהתקפות נגד סמוטריץ׳ מצד איש התקשורת יעקב ברדוגו, האחרון תקף את סמוטריץ' בשידור ברדיו 'גלי ישראל' על "סמוטריץ' אחד קטן". ברדוגו השווה אותו לבנט, וכתב בטורו ב'ישראל היום', כי "סמוטריץ' מדליף ומתדרך ורץ לספר לחבר'ה". הוא טען כי "סמוטריץ' לקה בבנטיזם" והוסיף השוואות ולגלוגים על סמוטריץ'.

הביביזם חצה כל גבול, במשך כשבועיים ברדוגו תקף את סמוטריץ' מעל כל מקום אפשרי, וטען כי הוא מסכן הקמת הממשלה. אך לבסוף סמוטריץ' חתם עם נתניהו עוד לפני ש"ס ויהדות התורה. נכון שהיתה הרגשה שתוך יומיים מקימים ממשלה, אך הקמת ממשלה לוקחת זמן, כל המפלגות מתעקשות על סעיפים ותתי סעיפים שחשובים לבוחרים שלהם, ולפעמים חשובים יותר מתפקיד שר, כולם יודעים שפקידי משרד כזה או אחר, קובעים דברים שלפעמים לא מוצאים חן בעיני השר הממונה עליהם, ולכן המפלגות יורדות לפרטים ולרזולוציות שונות שלא תמיד מוכרים לאזרח הפשוט.

אז סמוטריץ' התעקש על דברים שחשובים לבוחריו, גם אם זה לא מצא חן בעיני הביביזם, כנ"ל בן גביר, בדיוק כמו שש"ס ויהדות התורה מתעקשים על סעיפים שונים, וזכותם המלאה, ואם יותר לי, אז זו חובתם המלאה. אמר לי בשבוע שעבר ח"כ מסוים מהקואליציה המתגבשת כי "אנחנו לא מתעקשים על ג'ובים, אפילו שזה מה שמשתמע, אנחנו נלחמים על דברים שחשובים לבוחרים שלנו, לא דברים שחשובים ללשכות שלנו". והח"כ צודק, גם אם יקח עוד כמה ימים להקים את הממשלה.

אבל תרבות ההשתלחות של ברדוגו שניחן בכישרון רב, ויודע להעביר את דבריו בעוקצנות, חרגו מכל טעם טוב אפשרי, להתבכיין על סמוטריץ' יום ולילה כאילו בצלאל אשם באי הקמת הממשלה, היא "חטא העגל" ככה פשוט, בחטא העגל השטן שם את מיטת משה רבנו לעיני עם ישראל, וגרם להם להאמין שהוא נפטר. ברדוגו שם את סמוטריץ' בפני כל עם ישראל ונתן הרגשה שבצלאל אשם באי הקמת ממשלה, את הסוף אתם יודעים, סמוטריץ' חתם לפני המפלגות החרדיות.

בצלאל סמוטריץ יעקב ברדוגו ממשלת נתניהו הרכבת ממשלה

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 6 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד