ט"ו אייר התשפ"ד
23.05.2024
מאז השתלטות מאסק

עלייה בדברי שנאה בטוויטר באופן חסר תקדים

עליית דברי השנאה בטוויטר היא חסרת תקדים, חוקרים מגלים כי תוכן בעייתי וחשבונות חסומים בעבר גדלו בחדות עם מסרים אנטישמיים וגזעניים בזמן הקצר מאז השתלט אילון מאסק על טוויטר. פוסטים אנטישמיים המתייחסים ליהודים או ליהדות זינקו ביותר מ-61% בשבועיים שלאחר שמאסק רכש את הרשת

עלייה בדברי שנאה בטוויטר באופן חסר תקדים
אילוסטרציה צילום: pexels

לפני שאילון מאסק קנה את טוויטר, השמצות נגד אמריקאים ממוצא אפרו אמריקאי הופיעו במדיה החברתית בממוצע 1,282 פעמים ביום. לאחר שהמיליארדר הפך לבעלים של טוויטר, הם קפצו ל-3,876 פעמים ביום. השמצות נגד מיעוטים שונים הופיעו בטוויטר 2,506 פעמים ביום בממוצע לפני שמאסק השתלט על טוויטר, לאחר מכן, השימוש בהם עלה ל-3,964 פעמים ביום.

פוסטים אנטישמיים המתייחסים ליהודים או ליהדות זינקו ביותר מ-61% בשבועיים שלאחר שמאסק רכש את הרשת. ממצאים אלה - מהמרכז למלחמה בשנאה דיגיטלית, הליגה נגד השמצה וקבוצות אחרות שחוקרות פלטפורמות מקוונות - מספקים את התמונה המקיפה ביותר עד כה של האופן שבו השתנו ציוצים בטוויטר מאז שמאסק השלים את הרכישה של טוויטר ב-44 מיליארד דולר בסוף אוקטובר, בעוד המספרים קטנים יחסית, החוקרים אמרו שהעליות היו גבוהות באופן לא טיפוסי, כך דווח ה'ניו יורק טיימס'.

השינוי בפוסטים הוא רק קצת מהשינויים בחשבונות שטוויטר נהגה להסיר באופן קבוע - כמו אלה המזדהים עם המדינה האסלאמית - דאעש, החשבונות הללו נאסרו לאחר שארה"ב תייגה את דאעש כקבוצת טרור, אך לאחרונה הם חזרו. חשבונות הקשורים לארגון תיאוריית קונספירציה ימני קיצוני ענק, שילמו וקיבלו וי כחול בטוויטר, מה שנותן להם לגיטימציה.

השינויים הללו מדאיגים, אמרו החוקרים, והוסיפו כי מעולם לא ראו עלייה כה חדה בדיבור שטנה, תוכן בעייתי וחשבונות שנאסרו בעבר בתקופה כה קצרה בפלטפורמת מדיה חברתית של המיינסטרים.

מאסק, שלא הגיב על המחקר, התבטא על היותו "אבסולוטיסט חופש הביטוי" המאמין בדיונים בלתי מוגבלים באינטרנט, הוא עבר במהירות לשנות את הנהלים של טוויטר, ואיפשר לנשיא לשעבר טראמפ שנחסם בגלל ציוצים שעלולים לעורר אלימות, לחזור. בשבוע שעבר מאסק הציע חנינה נרחבת לחשבונות שההנהלה הקודמת של טוויטר הושעתה, וביום שלישי האחרון, הוא סיים את אכיפת המדיניות נגד מידע מוטעה של קורונה.

טוויטר אילון מאסק אנטישמיות בארה"ב גזענות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד