כ"ז אייר התשפ"ד
04.06.2024
אחרי ההפסדים

ביוניליוור מגיבים: "תנו לציבור להחליט מה לקנות"

ברקע חרם רשתות השיווק והירידה במכירות, בכיר ביוניליוור העולמית מגיב וטוען כי "הציבור נשאר נאמן למוצרים שלנו ולא ממהר לרכוש תחליפים" • לדבריו, "קשובים לציבור הישראלי ונמצאים כל הזמן במשא ומתן עם הרשתות. השוק הישראלי חשוב לנו מאוד"

ביוניליוור מגיבים: "תנו לציבור להחליט מה לקנות"
סופרמרקט. אילוסטרציה צילום: יונתן זינדל, פלאש 90

חודש חלף מאז הודיעה חברת 'יוניליוור' על העלאת מחירי מוצריה ובתגובה רשתות השיווק התאחדו והודיעו שיחרימו את ענקית הייבוא ומאז בסניפי הרשתות כבר נתלו שלטים המודיעים על מחסור צפוי במוצרי החברה עד להודעה חדשה ופונה מקום במדפים לתחליפים.

בעקבות המחאה, רשמה 'יוניליוור' ירידות של עשרות מיליוני שקלים בשווי המכירות. לפי 'סטורנקסט', בשבוע שעבר חלה ירידה של תשעה מיליון שקלים במכירות של היבואנית לעומת השבוע המקביל בשנה שעברה. יחד עם זאת, בקטגוריות מסוימות נרשמה ירידה בכלל הקטגוריה - גם בקרב המתחרים.

בתגובה לכך בכיר ביוניליוור הבינלאומית שובר שתיקה ואומר בראיון לרשת ב' כי החרם פוגע בסופו של דבר בצרכן הישראלי וקרא לרשתות השיווק: "תנו לציבור להחליט מה לקנות". לדברי הבכיר, הציבור נפגע מהמהלך בגלל ש"מוצרי יוניליוור, שהם הזולים יותר, לא נמצאים על המדף - ולציבור נשאר לקנות את המוצרים היקרים יותר". 

עוד אומר אותו בכיר: "הציבור נשאר נאמן למוצרים שלנו. הציבור לא ממהר לרכוש תחליפים, אלא מחפש אותם בחנויות הקטנות, שם רואים עלייה של 20-10% בחלק מהקטגוריות". כמו כן אמר אותו בכיר בעילום שם כי ביוניליוור "קשובים לציבור הישראלי ונמצאים כל הזמן במשא ומתן עם הרשתות. השוק הישראלי חשוב לנו מאוד. יש לנו ארבעה מפעלים בפריפריה בהם השקענו מיליארד שקלים בעשור האחרון, ו-2,000 עובדים שאנחנו דואגים להם מאוד", הוסיף.

יוניליוור הפסדים חרם צרכני מאבק צרכנים העלאת מחירים עליית מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 17 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד