י' אייר התשפ"ד
18.05.2024
"שמחת התורה חיממה"

סיביר: הכנסת ספר תורה במינוס 28 מעלות

הקור והכפור לא הרתיעו את הקהל הגדול שבא לשמוח בשמחת התורה בסיביר. בכפור נורא של 28 מעלות מתחת לאפס, חגגו יהודים רבים הכנסת ספר תורה בנובוסיבירסק. אחד המשתתפים: "שמחת התורה חיממה אותנו"

סיביר: הכנסת ספר תורה במינוס 28 מעלות
הכנסת ספר תורה בנובוסיבירסק צילום: באדיבות המצלם

בכפור של 28 מעלות מתחת לאפס, חגגו יהודים רבים הכנסת ספר תורה בנובוסיבירסק, בדרום מערב סיביר הרחוקה. בג' כסלו בשבוע שעבר היה יום חג לקהילה היהודית בנובוסיבירסק. באירוע חגיגי במיוחד חגגו הכנסת ספר תורה לבית הכנסת 'בית מנחם'.

הכנסת ספר תורה בנובוסיבירסק, יכולה בקלות להיכנס לשיאי גינס כהכנסת ספר תורה שנערכה במזג אוויר הקר ביותר של 28 מינוס. הקור והכפור לא הרתיעו את הקהל הגדול שבא לשמוח בשמחת התורה, אחד המשתתפים אמר ל'בחדרי חרדים': "שמחת התורה חיממה אותנו".

מינוס 28 מעלות

האירוע התחיל בכתיבת האותיות האחרונות של ספר התורה, על ידי השליח והרב הראשי לנובוסיבירסק הרב שניאור זלמן זקלס. לאחר הגבהת התורה, הקהל התלבש היטב ויצא ללוות את ספר התורה ברחובה של עיר, בשירים ובריקודים שחיממו אותם תרתי משמע.

כשהגיעו לבית הכנסת, הוציאו את כל ספרי התורה והקהל רקד בשמחה גדולה, בהקפות סביב הבימה. בסיום ההקפות, הקהל התכבד בסעודת מצווה ואמירת לחיים. את ספר התורה תרם מיכאל חנין, לעילוי נשמת אביו יעקב חנין, שהיה הקבלן המרכזי בבנייה של בית הכנסת 'בית מנחם'.

בנוסף, בסעודת המצווה, שני צעירים קיבלו עליהם להניח תפילין בכל יום, וקיבלו תפילין במתנה תרומת קרן 770 בראשותו של יהודה דוידוב.

הכנסת ספר תורה רוסיה סיביר חב"ד

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 3 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד