י"א סיון התשפ"ד
17.06.2024
אחרי 27 שנים

נחשפו פרטי השיחות הסודיות שהתקיימו בין סוריה וישראל

עיתון ערבי טוען כי השיג מסמכים מהארכיון הלאומי הבריטי שחושפים את פרטי השיחות הסודיות שהתקיימו בין סוריה וישראל במטרה להגיע להסכם שלום בין המדינות בין השנים 1995-1997. סוריה רצתה לחדש את השיחות על בסיס העיקרון של נסיגה מלאה של השטחים

נחשפו פרטי השיחות הסודיות שהתקיימו בין סוריה וישראל
גבול סוריה ישראל צילום: Maor Kinsbursky/Flash90

העיתון הבינערבי "אל-ערבי אל-ג'דיד" טוען כי השיג מסמכים מהארכיון הלאומי הבריטי שחושפים את פרטי השיחות הסודיות שהתקיימו בין סוריה וישראל במטרה להגיע להסכם שלום בין המדינות בין השנים 1995-1997. לפי הדיווח, מהמסמכים עולה מידת הרצינות של הצד הישראלי "לסגת באופן מלא מרמת הגולן", כך דווח בכאן 11.

עוד נמסר מתוך המסמכים כי שר החוץ הבריטי דאז אמר למקבילו הסורי כי "שלום תמורת שטחים הוא העיקרון עליו מתבסס המשא ומתן" והוסיף כי הבריטים מנסים לבחון "עד כמה מוכן נתניהו לשאת ולתת כשהתוצאה הסופית תהיה החזרת הגולן לידיים סוריות".

המסמכים שנחשפו: צילום כאן 11

עוד דווח כי דניס רוס, לשעבר השליח האמריקאי לענייני המזרח התיכון תחת ממשל קלינטון, הבהיר במהלך פגישתו עם חאפז אל-אסד, כי "נתניהו מוכן להיפגש עם אסד בכל זמן ובכל מקום" והדגיש כי יש לחדש את השיחות בין הצדדים.

לפי הדיווח, סוריה רצתה לחדש את השיחות על בסיס העיקרון של נסיגה מלאה של השטחים, בעוד ישראל רצתה לחדש את השיחות על בסיס העיקרון כי "יש שטחים שצריך לדון עליהם".

רוס הוסיף: "כיום אין אפשרות לעסקה בין הצדדים, גם אם היה רוצה בכך - בשאר אל-אסד לא יכול לנתק את קשריו עם איראן וחיזבאללה, תנאי שישראל הציבה בעבר".

ישראל סוריה הסכם שלום

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד