י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
עשויים מפלסטיק

רוסיה הפסיקה להשתמש במל"טים איראניים בגלל שהם קופאים

רוסיה הפסיקה להשתמש במל"טים מתאבדים מתוצרת איראן עקב מזג אוויר קר, כך אמר גורם רשמי אוקראיני. המל"טים עשויים מפלסטיק ומחומרים אחרים שאינם יכולים להתמודד עם הכפור האוקראיני. רוסיה השתמשה בכלי הטיס הבלתי מאוישים כדי לפגוע בתשתית חשמל ומים ברחבי אוקראינה

רוסיה הפסיקה להשתמש במל"טים איראניים בגלל שהם קופאים
מל"טים איראניים צילום: Iran international

רוסיה הפסיקה להשתמש במל"טים מסוג קמיקזה מתוצרת איראן באוקראינה מכיוון שהם לא יעילים במזג אוויר קר, כך אמר גורם רשמי אוקראיני.

יבגני סילקין, מפיקוד בכיר בכוחות המזוינים של אוקראינה, אמר כי רוסיה הפסיקה להשתמש במל"טים האיראניים, העשויים מפלסטיק וחומרים אחרים שאינם עמידים לכפור, כך דיווחה סוכנות הידיעות האוקראינית UNIAN.

על פי הדיווח, המל"טים לא היו בשימוש באוקראינה מאז 17 בנובמבר, שהיה גם היום הראשון בו ירד שלג באוקראינה השנה. החורף באוקראינה קר עם טמפרטורות ממוצעות לרוב מתחת לאפס בין דצמבר למרץ. בימים האחרונים יש רק טיסות אימון של מפציצים רוסים עם תרגול של תדלוק בשמים, והופסקו שיגורים של מל"טים מסוג קמיקזה.

רוסיה החלה להשתמש במל"טים האיראניים באוקטובר, כחלק מטקטיקה חדשה שנועדה לפגוע בתשתיות קריטיות מרחוק, גם אזרחים אוקראינים נהרגו מפגיעת המל"טים. איראן ורוסיה הכחישו כל שיתוף פעולה בנושא סיוע בנשק, אך איראן הודתה מאוחר יותר כי שלחה לרוסיה נשק, והוסיפה כי זה היה לפני שהחלה פלישת רוסיה לאוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה גל קור איראן מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד