י"א אייר התשפ"ד
19.05.2024
החרם קורס?

"אין להם תחליף": שופרסל נכנעת ומעלה מחירים

שופרסל הודיעה כי תעלה מחירים של חלק ממוצרי תנובה, לאחר שלטענתם לא נמצאו תחליפים למוצרים החסרים מתוך המוצרים הקיימים ברשת | החרם של הרשת על יוניליוור ועוד, נמשך כל העת כשברשת מבקשים לקנות תחליפים למותגים היקרים 

"אין להם תחליף": שופרסל נכנעת ומעלה מחירים
אילוסטרציה צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90

רשת שופרסל הודיעה היום (שלישי) כי אישרה באופן חלקי את בקשתה של חברת תנובה להעלות את המחירים על מוצרי החלב ותחליפיהם. 

רק בימים האחרונים נתלו שלטים בסניפיה שבהם הדגישה שופרסל שייתכן מחסור במוצרי תנובה בשל אי הסכמתה להעלות מחירים, אך נראה שהלחץ מצד הלקוחות והמחסור במוצרים רבים השפיע. מהרשת נמסר: "לאור המחסור במגוון מוצרי חלב ותחליפים בסניפים, וכדי לא לפגוע בלקוחות הרשת, הבקשה אושרה בחלקה בלבד במוצרים שאין עבורם תחליפים במותגים הנוספים".

בעקבות המהלך, חלק מהמוצרים שיחזרו למדפי הרשת הם: חמאה, שמנת חמוצה, גבינה צהובה "גוש חלב" 28%, גבינה צהובה "עמק" 28% ו-9% (400 גרם), פרוסות מוצרלה, גבינה לבנה רכה 9%, יוגורט עיזים, משקה חלב לקפה, שמנת לבישול, טופו בטעם טבעי 300 גרם, יוגורט "יופלה" לבן/תות ועוד.

בשופרסל טוענים כי המהלך הזה הוא בעצם "החרפת המאבק" מכיוון שהעלאת המחירים היא רק במוצרים שאין להם תחליפים, וכי רשימת המוצרים שיחזרו למדפים היא חלקית בלבד מתוך אלה שיצאו מהרשת, ביניהם: מוצרי "יולו", "יופלה", "נפוליאון", "פיראוס", מוצרי חלב אלטרנטיב, מוצרי חברת "מעדנות" ועשרות מוצרים של חברת "סנפרוסט" וכל מותג "טירת צבי".

ב'כאן 11' פורסם לאחרונה, בחברת תנובה נרשמה ירידה במכירות מוצרי המדף והמעדניה הלא מפוקחים שלה, בהשוואת מחירים בין תחילת השבוע בו התחיל המשבר באמצע חודש נובמבר, ובין השבוע שקדם לו. מהנתונים עלה כי נרשמה ירידה של 3.2 מיליון שקלים - שהיא שוות ערך ל-7%. גם במוצרים המפוקחים נרשמה ירידה של 1.5 מיליון שקלים, שהם 3% מאותו מחזור.

ההודעה על אישור העלאת המחירים מגיעה לאחר שבשופרסל התנגדו לגל ההתייקרות של החברות השונות, ביניהן של חברת "יוניליוור", המחזיקה בבעלות על מותגי מזון רבים. ברשת תלו בתחילת חודש נובמבר שלטים לצד מוצרי יוניליוור, בהם נכתב שבשל ההתנגדות להעלאת המחירים שדורשת החברה, ייתכן מחסור במוצרים של הספק.

שופרסל חברת תנובה מאבק צרכנים העלאת מחירים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד