כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
הסכמי אברהם

תאגיד הסחר הגדול של דובאי אירח מאות ישראלים

מאות מנהיגים ויזמים ישראלים התכנסו בשבוע שעבר בתל אביב כדי להשתתף באירוע עם בכירי אנשי עסקים מדובאי בנושא סחר ויזמות. המטרה: למשוך עוד חברות ישראליות לדובאי בעקבות הסכמי אברהם שנחלו הצלחה גדולה

תאגיד הסחר הגדול של דובאי אירח מאות ישראלים
חלק מבכירי הועידה צילום: באדיבות המצלם

מנהיגים ויזמים עסקיים ישראלים השתתפו בשבוע שעבר האחרון בכינוס מיוחד בתל אביב, תאגיד DMCC של ממשלת דובאי קיים כינוס בנושא סחר ויזמות, כדי למשוך יותר חברות ישראליות לדובאי בעקבות הסכם השותפות הכלכלית בין איחוד האמירויות לישראל (CEPA) שנחתם מוקדם יותר השנה.

המפגשים התקיימו בשיתוף עם 10 גופים במגזר הפרטי והציבורי בישראל, במהלך היום התמקדו הנוכחים בעשיית עסקים בדובאי דרך התאגיד, וכיצד האמירויות פועלת כשער לכמה מהשווקים הצומחים ביותר בעולם, כולל במועצת שיתוף הפעולה של מדינות המפרץ (GCC), התאגיד האמירתי ממלא תפקיד מפתח בקידום דובאי כיעד ראשי להשקעות זרות.

זמן קצר לאחר החתימה על הסכם אברהם, התאגיד משך יותר מ-70 עסקים ישראלים לתאגיד העסקים שלו, בעיקר בתחומי הטכנולוגיה, היהלומים והקריפטו. התאגיד פיתח מערכת יחסים עמוקה עם עמיתים ישראלים, לרבות באמצעות פתיחת נציגות בבורסת היהלומים הישראלית ברמת גן והמשרד שלהם בבורסת היהלומים בדובאי.

במהלך נאום הפתיחה שלו שהתקיים ב-29 לנובמבר אמר אחמד בן סוליים, היו"ר והמנכ"ל של תאגיד DMCC: "אני נרגש לחזור לישראל לאחר שחגגתי את יום השנה להסכמי אברהם עם משרד החוץ של איחוד האמירויות. איחוד האמירויות נמצאות בחזית הנחיית הסחר העולמי באמצעות מגוון הסכמי שותפות כלכליים המקיפים שלנו עם כמה מהשווקים החשובים ביותר ברחבי העולם, אין זמן טוב יותר עבור עסקים ישראלים להקים ולהרחיב את פעילותם בדובאי".

איילת נחמיאס-ורבין, יו"ר מכון היצוא הישראלי, הוסיפה: "מאז הסכמי אברהם, הסחר עם איחוד האמירויות עלה באופן עקבי עם מספר רב של סיפורי הצלחה בבריאות דיגיטלית, תוכנה ודברים נוספים, הפוטנציאל עם דובאי ועם תאגיד DMCC כפלטפורמה לחברות ישראליות יכול להתפתח בקנה מידה גדול יותר. כשער להודו ואפריקה נוכל ליצור עם תאגיד DMCC תשתית למיזמים משותפים שיועיל לשניהם".

יריב בכר, סמנכ"ל דיפלומטיה חדשנות בחברת Start-Up Nation Central, אמר: "קידום חדשנות באזור כדרך להניע צמיחה והשפעה עסקית היא מטרת הליבה שלנו, לראות את תאגיד DMCC מיישר קו עם המשימה הזו בצורה כל כך ברורה זו הסיבה שאנחנו גאים לתמוך באירוע הראשון שלהם בתל אביב, אנו מצפים לעבוד עם תאגיד DMCC כדי להקל על הצמיחה של סטארט-אפים ישראלים דרך דובאי".

תל אביב איחוד האמירויות דובאי הסכמי אברהם הבורסה הישראלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד