כ"ה אייר התשפ"ד
02.06.2024
עוקפים את ההגבלות

טילי שיוט רוסיים יוצרו למרות הסנקציות

חוקרי נשק בקייב גילו שלפחות טיל שיוט רוסי אחד שנורה לעבר אוקראינה, יוצר לאחר הטלת הסנקציות. חלקי הטיל הגיעו לרוסים תוך שהם עוקפים את הסנקציות. צוות קטן של חוקרים הגיע לקייב בהזמנת שירות הביטחון האוקראיני

טילי שיוט רוסיים יוצרו למרות הסנקציות
משגר של צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה של רוסיה

חלק מטילי השיוט שרוסיה שיגרה לעבר התשתית האזרחית של אוקראינה בסוף נובמבר יוצרו מספר חודשים לאחר שהמערב הטיל סנקציות שנועדו לשלול ממוסקבה את הרכיבים הדרושים לייצור אמצעי לחימה. כך לפי קבוצת מחקר בנושא נשק.

מומחים בדקו שרידים של טילי שיוט Kh-101 שנמצאו בקייב הבירה, לאחר תקיפה ב-23 בנובמבר, שהרסה את החשמל והשביתה את מערכות המים באזורים נרחבים במדינה. אחד הטילים יוצר הקיץ, ואחר הושלם לאחר ספטמבר. כך על פי דו"ח שפרסמו החוקרים ביום שני האחרון.

העובדה שרוסיה המשיכה לייצר טילים מונחים מתקדמים כמו Kh-101 מעידה על כך שהיא מצאה דרכים לרכוש רכיבים למרות הסנקציות או שהיה לה מלאי משמעותי של הרכיבים לפני תחילת המלחמה, אמר אחד החוקרים. הממצאים הם העדכניים ביותר של Conflict Armament Research, קבוצה עצמאית שבסיסה בבריטניה המזהה ועוקבת אחר כלי נשק ותחמושת המשמשים במלחמות. צוות קטן מחוקריו הגיע לקייב רגע לפני התקיפות בהזמנת שירות הביטחון האוקראיני.

בארבע מסעות מחקר קודמות לקייב מאז הפלישה, גילו החוקרים שכמעט כל הציוד הצבאי הרוסי המתקדם שהם בחנו - כמו מכשירי קשר מוצפנים וציוד לייזר - נבנה עם רכיבים מערביים למחצה. החוקרים לא הצליחו לקבוע אם שרידי Kh-101 שחקרו הם מטילים שהגיעו למטרותיהם והתפוצצו או יורטו בטיסה והופלו.

ה'ניו יורק טיימס' מדווח, כי דיווחים מרוסיה מצביעים על כך שהממשלה הורתה לעובדים במפעלי תחמושת לעבוד שעות נוספות במאמץ לייצר יותר אמצעי לחימה, וכי ברור שרוסיה יורה כעת פחות תחמושת ארוכת טווח כמו טילי שיוט לעבר מטרות באוקראינה.

מלחמת אוקראינה רוסיה סנקציות טילים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד