י"ב אייר התשפ"ד
20.05.2024
לחץ מבית

איראן מתמהמהת מלשלוח טילים בליסטיים לרוסיה

איראן לא שלחה טילים בליסטיים לרוסיה עד כה, כך אומר הבכיר האוקראיני מיכאילו פודוליאק. הלחץ על טהראן מצד המערב וההפגנות באיראן נגד המשטר, גרמו לאיראן להוריד את רוסיה מראש סדר העדיפויות

איראן מתמהמהת מלשלוח טילים בליסטיים לרוסיה
צבא רוסיה צילום: משרד ההגנה הרוסי

איראן לא העבירה עד כה טילים בליסטיים לרוסיה ואולי גם לא תעשה זאת, כתוצאה מלחץ דיפלומטי ומהסערה הפוליטית הפנימית של איראן עצמה, כך אמר יועץ בכיר לנשיא אוקראינה. היועץ מיכאילו פודוליאק אמר ל'גארדיאן' שכוחות רוסים השתמשו כמעט בכל המל"טים שקיבלו מאיראן ומשתמשים בטילי שיוט משלהם עצמם.

רוסיה ביקשה לחדש את הארסנל שלה בהצעה לרכישת טילים איראניים. מזכיר מועצת הביטחון של רוסיה, ניקולאי פטרושב, ביקר בטהרן בנובמבר האחרון, ודווח כי היו לו טילים ברשימת הצרכים של רוסיה.

אבל פודוליאק אמר שהעסקה עדיין לא יצאה לפועל. "איראן נקלעה ללחץ דיפלומטי עצום והמחאות בבית נגד המשטר גם העלו לחץ על המשטר, המשטר מתחיל לאבד את אחיזתו בחברה האיראנית והבעיות הפנימיות של איראן גדלו, לכן פשוט אין להם זמן להתמודד עם רוסיה. זה לא בראש סדר העדיפויות שלהם".

בתדרוך נפרד, גורמים במערב הסכימו במידה רבה עם דבריו של פולדואק, והדגישו כי רוסיה ניצלה את מלאי המל"טים שלה מתוצרת איראן במשך תקופה של חודשיים, בעיקר בגלי התקפות שהופנו נגד רשת האנרגיה של אוקראינה.

פקיד מערבי אחד, שדיבר בעילום שם, אמר שלרוסיה "נגמרו המל"טים האיראניים" לפני כשבועיים והיא "מחכה לאספקה ​​מחודשת". פודוליאק אמר כי הוא מאמין שהשיחות עדיין מתנהלות בין מוסקבה לטהראן על טילים, וכי, כחלק מעמדת המיקוח שלה, הממשלה הרוסית הציעה סיוע לדכא את ההפגנות באיראן, "אז המשא ומתן נמשך, אבל נכון להיום, לא הועברו טילים לרוסיה", אמר.

מלחמת אוקראינה רוסיה איראן טילים מל"טים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד