כ"ד אייר התשפ"ד
01.06.2024
"רדיפה והתנכלות"

העציר המנהלי לבג"ץ: אפשרו לי להשתתף בחתונת אחותי

אלחי כרמלי, תושב השומרון העצור בצו מעצר מנהלי עליו חתם שר הביטחון היוצא בני גנץ, עתר לבג"ץ כנגד גנץ בדרישה כי יאפשר לו להשתתף בחתונת אחותו. בעתירה שהגיש נכתב: "הבקשה הינה במהותה דרישה אנושיות והומניטרית. סירוב לבקשה אינו אלא רדיפה והתנכלות"

העציר המנהלי לבג"ץ: אפשרו לי להשתתף בחתונת אחותי
רכב שב"ס, ארכיון צילום: נתי שוחט, פלאש 90

תושב השומרון, אלחי כרמלי, העצור במעצר מנהלי בהוראת שר הביטחון היוצא בני גנץ, עתר לבג"ץ כגד גנץ בדרישה כי יאפשר לו להשתתף בחתונת אחותו בעוד כשבוע.

בעתירה שהגיש כרמלי באמצעות עורכי הדין עדי קידר ומשה פולסקי מארגון חוננו הביע כרמלי הסכמה לכך שיציאתו לחתונת אחותו תלווה בפיקוח צמוד ע"י ערב מטעמו, ואף להפקיד הפקדה כספית ולחתום על ערבויות מתאימות.

בעתירה כותבים עורכי דינו של כרמלי כי: "הצו המנהלי פוגע בזכויות יסוד של העותר, באופן החורג חריגה משמעותית, מדיני המעצרים הרגילים הנוהגים במדינה דמוקרטית. לא למותר לציין כי לא בכדי נקבע כי ערכאה שיפוטית נדרשת לאשר את תוקף הצו. הותרתו במעצר בעת חתונת אחותו, הינה פגיעה שאינה הולמת ואינה תואמת את תכלית הוצאת הצו, והיא פגיעה העולה למעלה מן הנדרש ביחס לצורך הנטען המבקש לשלול את המסוכנות הנשקפת ממנו", כתבו עורכי הדין.

עוד כתבו עורכי הדין בעתירתם כי כרמלי מוכן להיות בפיקוח ביציאתו לחתונת אחותו ואף להפקיד ערבות כספית: "מדובר בבקשה ליציאה ממוקדת וספציפית לאזור המצוי בתחומי השטח הריבוני של מדינת ישראל, העותר הביע מראש את נכונותו להיות מפוקח כל הזמן ע"י ערב מטעמו, ואף להפקיד הפקדה כספית ולחתום על ערבויות מתאימות".

עורכי הדין חתמו את מכתבם בבקשה כי בג"ץ יורה לאפשר לכרמלי להשתתף בחתונת אחותו ע"מ שלא לפגוע בשמחת המשפחה: "למותר לציין את חשיבות המאורע, ואת משמעות הפגיעה הנגרמת לעותר ובני משפחתו בשל חוסר יכולתו להשתתף בשמחת החתונה, אשר על כן מבוקש להורות למשיב להגיב בדחיפות לעתירה ולהיעתר לסעד המבוקש בראש העתירה".

עו"ד משה פולסקי מסר: "אנחנו מצפים כי בית המשפט יגלה הבנה לסיטואציה הייחודית ויאפשר לאלחי כרמלי להשתתף החתונה. גם ככה יש לנו ביקורת קשה על שר הביטחון שהוציא את הצו. אי מתן אישור להשתתפות בחתונה אינו אלא הוספת חטא על פשע, הבקשה ליציאה לחתונה בליווי מפקח הינה מוצדקת מאין כמותה, והינה במהותה בקשה אנושיות והומניטרית. סירוב לבקשה אינו אלא רדיפה והתנכלות", אמר פולסקי.

נזכיר כי כרמלי, נשוי ואב לתינוקת, נעצר לפני כחודש בידי המשטרה אשר ביקשה להאריך את מעצרו אך בימ"ש השלום בירושלים דחה את הבקשה. דקות לאחר החלטת בית המשפט, חתם שר הביטחון היוצא גנץ על צו מעצר מנהלי ל-4 חודשים כנגד כרמלי.

צו מנהלי בני גנץ עתירה לבגץ חננו

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד