כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
סכנת חיים

קיצור קיבה בחו"ל: זול, מהיר, אבל בעייתי וגורם לסיבוכים

עשרות ישראלים שחזרו מטורקיה שם ביצעו ניתוח לקיצור קיבה נקלעו לסיבוכים, עד כדי סכנת חיים. הסיבה: אי־ביצוע בדיקות מקדימות והיעדר מעקב אחרי ההליך. "הייתי בין חיים למוות והתעלפתי. לא נתנו לי סיכוי לחיות"

קיצור קיבה בחו"ל: זול, מהיר, אבל בעייתי וגורם לסיבוכים
אילוסטרציה צילום: unsplash

עשרות ישראלים שביצעו בטורקיה ניתוחים פלסטיים וניתוחים לקיצור קיבה מדווחים על סיבוכים רפואיים שנגרמו להם בעקבות ההליך – כך דווח אדיר ינקו באתר Ynet. רופאים פלסטיקאים וכירורגים בישראל אומרים כי הסיבות לכך הן אי־ביצוע בדיקות מקדימות והיעדר מעקב לאחר הניתוח.

הסיבה שנוסעים לטורקיה הוא מחירים מוזלים וזמני המתנה מקוצרים. אחת הנפגעות מאיה אבו עזיז בת ה־47 מיבנה סיפרה ל-Ynet: "נסעתי בספטמבר לניתוח קיצור קיבה, בישראל ההליך ארוך וצריך לעמוד בקריטריונים. בטורקיה שילמתי 20 אלף שקל, בעוד כאן הייתי משלמת על ניתוח פרטי כזה כ-60 אלף. כמה שעות אחרי הניתוח שוחררנו בלי בדיקה כלשהי, בלי הסבר מה לעשות הלאה".

כשחזרה לישראל, סבלה מחום ומצמרמורות. "פיניתי את עצמי לבית חולים וגילו שהבטן שלי מלאה בנוזל. מצב מאוד מסוכן. הייתי בין חיים למוות והתעלפתי. לא נתנו לי סיכוי לחיות. נותחתי והייתי מורדמת כשבעה שבועות. הסתבכות רצינית. המסר שלי הוא אל תעשו את זה. עד היום אני עדיין סובלת".

מהאיגוד הישראלי לכירורגיה פלסטית בהסתדרות הרפואית נמסר ל-Ynet: "אנחנו מאוד מודאגים מהסיבוכים שנוצרו אצל מטופלים שבחרו לבצע את הניתוח מחוץ לגבולות מערכת הבריאות הישראלית. חשוב לנו שהציבור ישקול בכובד ראש את ההחלטה לפני שהוא רץ או טס לניתוח. חיוני להבין, שלא כל בעיה של דימוי גוף ניתנת לפתרון בעזרת ניתוח. יש לזכור שבכל הליך ניתוחי יש גם סיכונים ותקופת החלמה אקוטית שצריכה להתקיים בפיקוח של רופא מומחה. לכן, ביצוע ניתוח פלסטי מורכב בהרדמה כללית בחו"ל זה סיכון קטלני ממש כמו רולטה רוסית".

טורקיה קיצור קיבה סכנת חיים

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 1 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד