כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
מכינים עיר מקלט

דיווח: המשטר האיראני מתכנן להימלט לוונצואלה אם תהיה הפיכה

מודאגים לגבי גורלם במקרה של מהפכה באיראן: פקידי הרפובליקה האסלאמית החלו לחפש מקלט בטוח, ופנו לונצואלה, בעלת בריתם הקרובה | משלחת של בכירי המשטר ביקרה בוונצואלה באמצע אוקטובר

דיווח: המשטר האיראני מתכנן להימלט לוונצואלה אם תהיה הפיכה
חמינאי עם נשיא ונצואלה במהלך פגישה בטהרן צילום: Iran international

מקורות דיפלומטיים מערביים אמרו לערוץ הטלוויזיה 'איראן אינטרנשיונל' (Iran international) כי הרפובליקה האסלאמית של איראן פתחה במשא ומתן עם בעלת בריתה בוונצואלה כדי להבטיח שהם יתנו מקלט לפקידי המשטר ולמשפחותיהם אם המצב יחמיר, והאפשרות לשינוי משטר תגדל.

על פי מקורות ששוחחו עם הערוץ, משלחת של ארבעה בכירי המשטר ביקרה בוונצואלה באמצע אוקטובר לצורך משא ומתן על מנת להבטיח שממשלת ונצואלה תעניק מקלט לבכירים ובני משפחותיהם במקרה ש"האירוע המצער" יקרה.

בתחילת נובמבר, מקור אלמוני שעובד בנמל התעופה האימאם חומייני בטהראן אמר לערוץ איראני מתנגד למשטר, כי שלוש טיסות ביום ממריאות עם "כמות ניכרת של מטען" לכיוון ונצואלה, והוסיף כי "האנשים האלה טסים עם המזוודות שלהם, זה התחיל לפני כשבועיים, ואנחנו רואים את התנועות האלה בערך פעמיים או שלוש ביום".

"בתחילה, אני ועמיתי חשבנו שמדובר בעובדי שגרירות, למרות ששמנו לב שלוחיות הזיהוי של המכוניות שלהם לא שייכות לאף שגרירות. אנחנו לא יודעים מה הם מעבירים, והאם הם עוזבים את איראן עם כל המזוודות או לא. כי הם לא נתנו לנו לבדוק מקרוב. אנחנו רק יודעים שבשבועות האחרונים, כל יום יש שלוש עד ארבע טיסות לוונצואלה", אמר המקור.

יש גם דיווחים לא מאומתים לפיהם פקידים מעבירים את נכסיהם למדינות ידידותיות ויש דיווחים רשמיים לפיהם בתים יקרים ומפוארים רבים בבירה טהראן נמכרים מתחת לשווי השוק, מה שמחזק את הספקולציות שחלק מהעשירים ממהרים לעזוב את איראן.

איראן ונצואלה הפגנות באיראן

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד