כ"ט ניסן התשפ"ד
07.05.2024
אמצעי אבטחה מוגברים

אוקראינה טוענת: "חבילות הדמים" הגיעו מגרמניה לשגרירויות

שר החוץ האוקראיני אמר כי חבילות איומים ומעטפות נפץ שהגיעו לנציגויות הדיפלומטיות של אוקראינה ברחבי אירופה, נשלחו בדואר מסוכנות מכוניות בגרמניה. "בדרך כלל, המשלוח נעשה מסניפי דואר שלא היו מצוידים עם מצלמות מעקב"

אוקראינה טוענת: "חבילות הדמים" הגיעו מגרמניה לשגרירויות
קשישה אוקראינית מודה לחיילים האוקראינים על השחרור צילום: משרד ההגנה האוקראיני

שר החוץ האוקראיני דמיטרו קולבה אמר אתמול (רביעי) כי הנציגויות הדיפלומטיות של ארצו קיבלו לאחרונה 31 חבילות חשודות או מאיימות - וכי נראה שהחבילות נשלחו מגרמניה. כזכור אוקראינה דיווחה בימים האחרונים "חבילות עקובות מדם" שהכילו עיניים של בעלי חיים, מכוסות בנוזל חריף, נשלחו למספר לא מבוטל של שגרירויות וקונסוליות של אוקראינה באירופה.

"בדרך כלל, המשלוח נעשה מסניפי דואר שלא מצוידים במערכות מעקב וידאו", כתב קולבה. "העבריינים גם נקטו באמצעים כדי לא להשאיר עקבות של ה-DNA שלהם על האריזות. זה, במיוחד מעיד על רמת הביצוע המקצועית שלהם".

קולבה אמר כי החבילות האחרונות שהתקבלו ביומיים האחרונים, היו בשגרירויות באיטליה, פולין, פורטוגל, רומניה ודנמרק, כמו גם בקונסוליה האוקראינית בעיר גדנסק שבצפון פולין. "בסך הכל, יש לנו כבר 31 מקרים ב-15 מדינות: אוסטריה (1), הוותיקן (1), דנמרק (1), ספרד (5), איטליה (4), קזחסטן (1), הולנד (1), פולין (6), פורטוגל (2), רומניה (2), ארה"ב (1), הונגריה (2), צרפת (1), קרואטיה (1), צ'כיה (2)", כתב קולבה בפייסבוק.

שר החוץ האוקראיני אמר שהוא עובד עם עמיתים במדינות אחרות על חקירות על רקע החשדות שהתקריות קשורות לפלישה המתמשכת של רוסיה לאוקראינה.

קולבה אמר שהשגרירויות והקונסוליות של אוקראינה "פעלו תחת אמצעי אבטחה מוגברים" בשבוע האחרון, בסיוע מומחים לזיהוי פלילי. "אני לא זוכר שום מקרה בהיסטוריה שכל כך הרבה שגרירויות וקונסוליות של מדינה אחת היו נתונים להתקפות המוניות כאלה בפרק זמן כה קצר", כתב קולבה. "אבל לא משנה כמה האויבים ינסו להפחיד את הדיפלומטיה האוקראינית, הם לא יצליחו. נמשיך לפעול לניצחון".

מלחמת אוקראינה רוסיה גרמניה מעטפת נפץ חבילות

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 2 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד