כ"ח ניסן התשפ"ד
06.05.2024
בישראל חוששים

הנתיב החדש של איראן להברחת נשק באזור

הערוץ הסעודי אל-ערבייה דיווח שחברת תעופה איראנית הקשורה למשמרות המהפכה החלה להפעיל קו טיסות לנמל התעופה הבינלאומי של ביירות. ארגון חיזבאללה העביר לאחרונה מגוון סוגים של רקטות בעלות ראש נפץ כימי ממסיאף שבמערב סוריה סמוך ללבנון

 הנתיב החדש של איראן להברחת נשק באזור
תקיפה בסוריה צילום: רשתות חברתיות ערביות

הערוץ הסעודי אל-ערבייה דיווח היום (חמישי) כי חברת התעופה האיראנית מעראג', הקשורה למשמרות המהפכה החלה להפעיל קו טיסות לנמל התעופה הבינלאומי של ביירות. לפי הדיווח, הטיסה הראשונה לביירות התרחשה ב-14 בנובמבר.

לפי המקורות ששוחחו עם אל-ערבייה, בטיסות האלה עלולים לעבור אמצעי לחימה וציוד רגיש לחיזבאללה. עוד נמסר כי ישראל חוששת מכך שנמל התעופה של ביירות יחבור לנתיב הברחת הנשק מאיראן ללבנון. יש לציין כי הטיסות של אותה חברה נוחתות כל שבוע בנמל התעופה הבינלאומי של דמשק.

הערוץ הסעודי אל-חדת' דיווח לפני כשבועיים שבחיזבאללה עושים מאמצים להעביר לתוך לבנון רקטות בעלות ראשי נפץ כימיים, וזאת בעזרתם של מומחים מצפון קוריאה.

הערוץ הסעודי מסר, מפי מקורותיו, כי ארגון חיזבאללה העביר לאחרונה מגוון סוגים של רקטות בעלות ראש נפץ כימי ממסיאף שבמערב סוריה, לאזור אל-קסיר הסמוך לגבול סוריה-לבנון, וכי תהליך העברת הרקטות נעשה בעזרת יחידה 2250 השייכת למשמרות המהפכה האיראניים.

עוד דווח, כי תהליך מילוי ראשי הרקטות בחומר הכימי נעשה בעזרת מומחים צפון-קוריאנים, ובהשגחתו של קאסם עבדאללה מסעודיאן - מומחה לנשק כימי ובעל אזרחות איראנית. על פי המקורות, חיזבאללה צפוי להעביר בקרוב את הרקטות לאזור בינת ג'ביל שבדרום לבנון ובסמוך לבסיס של כוח יוניפי"ל, זאת לאחר שהארגון גילה כי קיומו מחסן הנשק באל-קסיר נודע לישראל.

רועי קייס מדווח ב'כאן חדשות', כי ‏זה אירוע משמעותי ביותר שמציב את ישראל בפני דילמה לא פשוטה, אם יועברו בטיסות האלה אמצעי לחימה/ציוד רגיש לחיזבאללה ישירות מטהראן לביירות. עד כה זה נעשה דרך שטח סוריה. כמו כן טיסה ראשונה כבר התרחשה ב-14 בנובמבר שעבר. מן הסתם הפרסום באל-ערבייה בא לאותת לאיראנים ולחיזבאללה שרואים ועוקבים אחר מה שהם עושים.

לבנון סוריה חיזבאללה גבול לבנון

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד