כ' אייר התשפ"ד
28.05.2024
בשלוש השנים האחרונות

לבנון עצרה 185 חשודים בריגול למען ישראל

שירותי הביטחון הלבנוניים טוענים שישראל מנסה לגייס סוכני מודיעין כחלק מהמאבק שלה מול חיזבאללה. לבנון ספגה משבר פיננסי מאז 2019 שגרם לקריסה של הכלכלה מה שהוביל רבים לשתף פעולה עם סוכנים זרים תמורת כסף

לבנון עצרה 185 חשודים בריגול למען ישראל
דרום לבנון צילום: Pixabay

לבנון עצרה 185 בני אדם החשודים בשיתוף פעולה עם ישראל מאז ההתמוטטות הכלכלית של לבנון לפני כשלוש שנים, מה שהשאיר לבנונים רבים נואשים למזומנים, כך אמרו שני מקורות ביטחוניים לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP. מספר זה קפץ משמעותית מהממוצע הקודם של ארבעה או חמישה מעצרים בשנה, טען אחד המקורות.

"זו הפעם הראשונה שכל כך הרבה אנשים נעצרים באשמת שיתוף פעולה עם ישראל, וזה בגלל המשבר", אמר הגורם הביטחוני השני. לבנון ספגה משבר פיננסי וכלכלי חמור מאז 2019 שגרם לקריסה של המטבע הלאומי, הוביל את הבנקים להקפיא פיקדונות והכניס חלק גדול מהאוכלוסייה לעוני.

"המצב הכלכלי בלבנון היה ברכה עבור הישראלים, שניצלו את לבנונים ברשתות החברתיות עם פרסומות דרושים לחברות מזויפות", אמר מקור אחד. לאחר מכן, מגייס מתקשר לפונים, שחלקם לא ידעו שסוכנות ריגול ישראלית יצרה איתם קשר.

מתוך כל העצורים מאז 2019, רק שלושה עבדו לכאורה עם ישראל לפני המשבר, אמר אחד המקורות. מתוך 185, 165 הועמדו עד כה לדין, 25 הורשעו ונידונו למאסר.

לבנון מבחינה טכנית נותרה במלחמה עם ישראל ואוסרת על אזרחים ליצור כל קשר עם ישראל או לנסוע לשם. מבין החשודים, שניים פנו ישירות לסוכנות הביון של המוסד בישראל לצורך עבודה באמצעות אתר האינטרנט שלה. מספר עצורים שחשדו כי יצרו עימם קשר מהמודיעין הישראלי "המשיכו בכל מקרה כי לא הייתה להם בעיה עם ישראל ושנאו את חיזבאללה" אמר המקור.

חיזבאללה לבנון ריגול

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו טרם התפרסמו תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד