י"ג אייר התשפ"ד
21.05.2024
חברת הענק שולטת בנו

נוגעים לנו ב'כיף כיף': לא נוכל להתחמק מעליית המחירים

זו עובדה: לשטראוס שליטה נרחבת בשוק המזון, שלרובו אין תחליפים של חברות אחרות, כך שההתייקרות שלה כעת את מוצריה תוביל למצב שלציבור הישראלי כבר לא תישאר ברירה אלא לוותר על מוצרים אליו הורגל או לרכוש בכל זאת במחיר היקר 

נוגעים לנו ב'כיף כיף': לא נוכל להתחמק מעליית המחירים
ממתקי עלית צילום: Avshalom Sassoni/Flash90

גל ההתייקרויות שאנחנו נמצאים בעיצומו מתחיל לסגור על הצרכנים מכל כיוון, כאשר גם מוצרים שאין להם תחליף נכנסים לסל ההתייקרות. העלאת המחירים של 'שטראוס' עליה הודיעה החברה אתמול (חמישי) רק מחזקת את ההבנה שיהיה קשה מאוד, כמעט בלתי אפשרי, להימלט ממנו. כך מציינת הכתבת הכלכלית של 'כאן' ליאל קייזר.

קייזר מציינת כי אם נסתכל על המספרים, שטראוס היא יצרנית וספקית המזון השנייה בגודלה בישראל. היא שולטת בכ-10% משוק המזון שלנו. 10% מהאוכל שאנחנו קונים כאן, אנחנו קונים ממנה, וזה שוק שמגלגל 150 מיליארד שקל בשנה.

וכך היא מנתחת את השוק: יותר מחצי מטבלאות השוקולד שמוכרים כאן - של שטראוס, השוקו? בערך 80%. 50% מהחומוס והסלטים? שטראוס. גם 40% מהחטיפים המתוקים, ויותר מרבע מהמסטיקים והוופלים. הנה היא מעלה את המחירים של המוצרים ששולטים על המדפים בסופרים שלנו בשיעור של עד 9%.

שטראוס לא סתם עושה את זה עכשיו, היא ספגה נזק גדול מהריקול הענק שלה, חומרי הגלם שלה התייקרו חלקם בגלל המלחמה באוקראינה, ובעיקר - היא מרגישה קצת יותר בנוח לעשות את זה בטיימינג הזה. רגע אחרי ששופרסל נכנעה לתנובה, שהיא ספקית המזון הגדולה ביותר כאן. כשתנובה ושטראוס ששולטות יחד על כמעט רבע משוק המזון שלנו מעלות מחירים, הסיכוי שלנו הצרכנים מולן לא גדול.

זה עוד לפני ההתייקרויות שבדרך – החשמל שאמור לזנק ביותר מ-8% בעוד פחות מחודש, המים שיתייקרו ב-3.5% ובהמשך כנראה יותר, הארנונה, מוצרי החלב המפוקחים – כל אלה כרגע בדרך למעלה.

שטראוס העלאת מחירים עליית מחירים עלית

art

'בחדרי' גם ברשתות החברתיות - הצטרפו!

הוספת תגובה

לכתבה זו התפרסמו 7 תגובות

תגובות

הוסיפו תגובה
{{ comment.number }}.
{{ comment.date_parsed }}
הגב לתגובה זו
{{ reply.date_parsed }}
טען עוד